Marolla Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Føler jeg må gjøre noe, men hva skulle det være? De har 2 små barn under 3-årsalder.
suseduse Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 kontakt et slikt kvinnesenter eller hva det heter eller ring lokal politiet og spør om de kan gi deg råd for hva du skal gjøre.. kanskje kontakte barnevernet siden barn er involvert! noe må du gjøre, fortest mulig!! lykke til
Mamma jei Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Du MÅ melde i fra til barnevernet! Ingen barn bør oppleve sånt!!!
Marolla Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2007 Det var å kontakte barnevernet jeg også tenkte på, men lurte på om det ikke var litt drastisk.. Føler jeg må gjøre noe før jeg flytter uansett (40 mil om 2 uker)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Hadde kontaktet barnevernet. De kan hjelpe moren og barna så de får det bedre.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 ville nok også ha kontaktet barnevernet. barn som vokser opp i slike hjem,har det ikke mye godt med seg selv. ingen skal oppleve noe slikt. bedre å ringe inn en bekymringsmld enn bare og sittet å se på at ting skjer.. hvis du skjønner.
Marolla Skrevet 25. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2007 Ja det er jeg enig i. Datteren på snart 3 har ennå ikke sagt et ord. Det er først nå at hun har så smått begynt å gå. Men det er ingenting som tyder på at hun er tilbakestående eller har noe slags sykdom.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Du MÅ ringe barnevernet, stakkars barn - de blir jo ødelagt. Fy f jeg kunne vridd balla av sånne syke mannfolk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Så lenge du er sikker i din sak, så ring barnevernet.
Diva Muffin Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Jo bedre nettverk kvinner har, jo lettere er det å komme seg bort fra en slik mann. Så prat med henne, bli venn med henne, bry deg om henne.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Har vært i et slikt forhold (dog uten barn) og ville anbefalt deg å sjekke litt ut først før du kontakter barnevernet. dersom barnevernet bare tar en snartitt innom og mener alt er greit (og joda, det kan skje) så blir det nok 10000 ganger verre for denne damen etterpå. Mannen kommer sikkert til å tro det er hun som har kontaktet dem, eller han mener det er hennes feil. og da skal jeg love deg hun får bank. med sånne mannfolk er alle unnskyldninger gode nok for å banke henne opp. Du bør kontakte politiet og få de til å samarbeide med barnevernet, for denne kvinnen må bort fra ham. Alt må skje på en gang, ellers får hun garantert juling hvis han har mulighet til å være alene med henne bare ti minutter etterpå. Hun er nok tryggest hvis han havner i kasjotten med sak mot seg der han ikke har lov å kontakte henne og barna, og hun på et krisesenter.
Plutselig_gravid Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Er jo klart at du må kontakte noen. Barnevernet for eksempel. Men, kjenner du de? Han? Vet du om han er psykopat eller har han "bare" problemer med å beherske sinnet? Begge deler er ille - er ikke det - men tenker mulige ettervirkninger. Tenker at hvis du ringer barnevernet - barnevernet ringer denne familien - mannen tar telefonen og snakker med dem. Hva skjer med kvinnen i det mannen er ferdig med samtalen hvis han eksempelvis er psykopat? Vanskelig....................................
*gurimallaika* Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Jeg ville ha ringt politistasjonen der du bor og undersøkt hva de kan og vil gjøre. Her jeg bor (i Oslo) er det politiet som tar og anmelder den som mishandler. Dette gjør de for at det har vist seg at hvis f.eks. en misshandlet kone anmelder mannen og han havner i arresten, så er sjansene store for han vil hevne seg på kona når han kommer hjem igjen. Mange er redd for den hevnenreaksjonen fra misshandleren at de ikke tørr å anmelde vedkomne. Lykke til!
blond Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Du kan også ringe familievernkontoret og få råd anonymt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå