Gå til innhold

noen ganger er livet så urettferdig... lei seg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff.

fikk melding av venninna mi nå klokka 04 i dag morges..

hun var på ultralyd i går, er litt over 20 uker på vei, og ting var ikke helt som det skulle..

ser ut til at babyen ikke får nok næring, og hun er på riksen i dag..

og her sitter jeg, med en nydelig, rund og god lita tulle, og skal på 3mndkontrollen i dag.. jeg elsker den vesle jenta mi over alt på jord.

og jeg vet at venninna mi elsker den vesle i magen..

hele huset er fullt av babyting, og hele familien har gledet seg sånn...

lei seg nå.

håper de får gode nyheter.. men jeg har ikke hørt noe fra dem i hele dag, så jeg aner det verste... huff huff huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det var veldig triste nyheter!!!

Håper du kan komme god nyhet om denne saken senere!!

Trøste klem!!

Skrevet

Uffda - får virkelig håpe de får gode nyheter. Må være helt grusomt å oppleve noe sånt, kan ikke forestille meg det engang:o(

Skrevet

Ja livet er ikke rettferdig! men håper det ordner seg for dem...en grunn til at vi ikke kjøpte inn noe før det var 2 mnd igjen...huff...

Skrevet

uff så grusomt!! jeg håper virkelig det går greit! klem klem

Skrevet

Så forferdelig å høre! Håper virkelig det ikke er så ille som dem tror!!

Skrevet

Huff, vet så godt hvordan du føler det nå. Vennina mi mistet sin i dødfødsel 1 uke før jeg fødte. Livet er blodig urettferdig!

Man sliter litt med samvittigheten selv i en sånn situasjon også, vet ikke hvorfor, men jeg tenker fortsatt "hvorfor gikk alt så bra med meg"

Trøsteklem til deg Vintersol:-)

Skrevet

ja, ikke sant?

føler at jeg er så utrolig ufortjent heldig, og så er det så mange rundt meg som opplever så mye vondt!

gikk ikke helt bra på riksen i dag, desverre..

babyen lever, men den får ikke nok næring.

hun har fått lungemodningssprøyte nå, og så tar de det fra dag til dag. for hver dag baby kan ligge i magen, så er det bra, men dersom h*n blir bare litt dårligere blir det keisersnitt med en gang.

dersom de skulle være så heldig at baby klarer å leve i magen et par tre uker til (kjære høyere makter...) så blir det satt i gang normalfødsel..

hun er så tapper. hun bare forbereder seg på å være på riksen flere måneder nå, skriver boklister osv. det er bare ikke et alternativ for henne at baby skal dø.. (altså, hun er hundre prosent klar over at baby like godt kan dø i magen som utenfor, men forbereder seg altså nå på veldig prematur fødsel, og alt det fører med seg...)

herligheten. jeg kan ikke si at jeg skulle ønske det var meg i stedenfor henne, for det gjør jeg ikke... men jeg skulle så ønske jeg kunne ta vekk alle bekymringer og sorger for henne!!

*sukk*

om dere kan være så snille å krysse alt dere har for henne.. selv om dere ikke kjenner henne, er hun og mannen og miniminien deres noen av de kjæreste jeg har..

Skrevet

her skal vi krysse alt vi eier og har!!!! Håper så inderlig det går bra !!

Skrevet

Krysser alt som er å krysse! Både du og de står en tøff tid i møte, og det beste du kan gjøre nå er å være en klippe for venninna di nå som hun har det så vondt, noe jeg er helt sikker på at du er.

Forbred deg på at det kan være vanskelig for henne å møte tulla di, og ikke minst vanskelig for deg å møte henne (hormoner, lei seg og dårlig samvittighet går ikke hånd i hånd). Prat med henne om det, selv om det er vanskelig!

Skrevet

ja, det er ikke lett!

snakket med henne på telefonen nå. prøver å vise medfølelse uten å "gi råd" lissom. for det er jo bare å vente og se!

"heldigvis" har min mor opplevd å miste tvillinger (altså, ikke hyggelig at hun mistet tvillingene, men hun har erfaring) så jeg ringte henne med en gang, og ropte "hvordan forholder jeg meg til dette? hva sier jeg, hva gjør jeg??"

og så får en jo bare prøve å gjøre så godt en kan.

ah, sånt er ikke lett.

men vi får bare støtte så godt vi kan. samme hva som skjer!

Skrevet

Huff, så trist å høre,men du kan gi din støtte ved å være tilgjengelig når hun behøver en å prate med eller som kan lytte. Har selv mistet i uke 31 og snakker av erfaring.

Skrevet

det som er verst her er at hun er en sånn som skal mestre all ting. hun er ikke den som snakker om følelser eller slipper gråten løs så noen ser det.

jeg har sagt at det er bare å ringe når som helst, om hun vil prate. om hun vil benytte seg av det er noe annet..

baby er ca 600gr, og hjertet dunker enda fint, selvom den ikke får så veldig mye næring lenger.

Skrevet

Med fare for å høres ut som en bedreviter med masse råd: Husk på deg selv og prinsessen din oppi dette også. Ikke la dårlig samvittighet dra deg ned i søla. Tenk positivt:-) Snakker av bitter erfaring ettersom jeg fikk fødselsdepresjon og ikke klarte å glede meg over Adrian i starten. Jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg skulle få glede meg med han, mens de må gå til en gravplass.

Skrevet

takk for tanken:)

heldigvis er jeg så forelska i jenta mi at det ikke virker som det er en sky på himmelen når hun smiler.

og venninna mi er veldig glad i jenta mi også, jeg tror ikke hun tenker sånn at det er urettferdig eller noe. og den tanken skal jeg holde fast på!

men jeg skulle så virkelig ønske at det var noe jeg kunne gjøre... om jeg kunne bidra med litt livsgnist til den lille eller noe..

*sukk*

så hjelpesløse vi mennesker er..

Skrevet

Jeg krysser mine fingre og mine tær nå!! Begynte å gråte litt når jeg leste det du skrev om henne. At ho er så tapper og modig!!;) Både mor og baby!!

Ønsker dem alle masse masse lykke til;) Håper såååå utrolig at dette går bra!

Skrevet

Krysser alt jeg har for vennene dine og babisen i magen!! Håper alt ordner seg til slutt.Høres jo ut som du e en god venninne som stiller opp for henne, og det er jo akkurat det hun trenger.

Lykke til.

Skrevet

Skal krysse fingre og tær..............

sitter og leser dette mens tårene triller..........

Håper du holder oss oppdatert.

stor kos fra

Skrevet

Krysser alt jeg har for venninnen din og babyen i magen. Hun er heldig som har venner med så mye omtanke og empati som deg!

Skrevet

jeg skal holde dere oppdatert!

føles i grunnen litt godt at dere bryr dere, selv om dere ikke kjenner henne,,,

kanskje litt overtroisk, litt sånn peter pan... hvis alle bare klapper nå....

Skrevet

Stakkars stakkars foreldre men det er jo fremdeles håp og det må de få klamre seg til. Jeg synes ikke at du skal tenkte at hun blir misunnelig på deg uansett utfall, jeg har selv mistet og vært på sykehus samtidig som en venninne fødte. Da ville alle skjerme meg men jeg var jo virkelig ikke misunnelig på henne, jeg unnet jo henne alt godt selv om jeg hadde det vondt. Så jeg hadde blitt lei meg hvis du prøvde å holde unna datteren din som hun er så glad i. Nå trenger de alle gleder de kan få, forferdelig ventetid de må gjennom.

Skrevet

ja, sånn jeg tenker også... må ikke ta fra henne å se min datter også..

men det er enda håp.det er enda liv, og enda håp!!

Skrevet

Skal krysse alt jeg har her for at det skal gå bra :) Utrolig heldig hun har som har ei så god venninne som deg :)

Skrevet

Uff.. ja.. livet kan være utrolig urettferdig!

Krysser alt som kan krysses! Håper så inderlig at dette går bra!

Mange klemmer!

Skrevet

Huff så trist da, krysser både fingrer og tær her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...