Gå til innhold

Klöe i og rundt vagina .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått med dette i 6 mndr nå - Var hos legen hun sa at jeg var tydelig irritert og at det nok var sopp - Fikk da en antibiotika kur - funket ikke - fikk ny antibiotikakur.- Funket heller ikke

Dro da til Gynekologen min hun tok sopp pröve og en annen pröve - de var helt fine og alt så veldig bra ut sa hun..... Men hva er det jeg klör daglig der nede !

Snkt med legen igjen - hun sa at noen ganger kan kvinner få underlivsklöe uten at man finner årsak til deg ....... Kan det stemme ?

Alle råd og tips tas imot :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antibiotika mot sopp?? Det høres veldig rart ut. Prøv Lactal eller noen av de andre midlene mot ubelanse i underlivet?

Skrevet

Skal man få antibiotika mot sopp da?

Trodde det var Canesten eller noe... Har "alltid" fått sopp AV antibiotika jeg :o

Skrevet

Ja det er 2 typer sopp - den ene går kunn bort med antibiotika !

Har og hatt 4 sånne ampulle kurer i underlivet (canesten heter det vel ?) Det hjalp jo heller ikke ........

Bruker Lactal såpe . :o( Uaaahhh

Skrevet

Merkelig, jeg pleier å FÅ sopp når jeg bruker antibiotika jeg da...

Men gå på apoteket, der får du reseptfrie salver og stikkpiller til skjeden- ganske effektive de :)

Skrevet

Penecelin kan man få sopp av ikke antibiotika (sösken preparater med forskjellig virkemiddler - jeg allergisk mot penecelin)

Skrevet

Ahh.... jaja,der ser du hva jeg vet , hehe..

Håper du finner ei løsning på problemet ditt da ;) Kløe nedentil er ikke godt!! stakkars, 6 mnd,hadde klikka jeg :s

Skrevet

Canesten er mot sopp, men det lages noen mot "forhøyet ph-verdi" Om gynekologen ikke fant noen kan det være såpass enkelt..

Skrevet

Jeg sliter mye med sopp, har brukt canesten så mye at den ikke funker på meg mer. Har fått en tablett med noe noen ganger, husker ikke hva den heter, men den er svindyr! Men den brker å ta knekken på det for meg i allefall. Må nok til legen å få meg en resept med noe slikt igjen, har gått med det lenge nå.

Det du skriver om at testene var fine kan ha noe å gjøre med hvor i skjeden prøvene er tatt. Vet det er en type sopp som man må "grave" hehe, med en slik lang q-tips inn i klitoris på en måte..

Skrevet

Takk ! MEN jeg har jo IKKE SOPP !! Så det jeg lurer på er om noen har opplevd lignende ??

Har tatt pröver for sopp og bakteriell vaginose og det er ikke de to tingene ! Legen sa at noen ganger kan kvinner få klöe nede uten grunn. Så er det noen som har hatt lignenede ?

Skrevet

Inn i klitoris......... Uaaaaaaaaaaaaahhh nei nei nei ! Urk. - De tok pröven inne i vagina (typ ala de tar cellepröven) men inni klitoris......... NAI ! hjälp..... Gjör ikke det vondt da ?

Skrevet

Jo dritvondt!!! Men det er slik legen fant ut at jeg hadde den type sopp da. Hadde også negative prøver

Skrevet

Hei å hå!!

Har du konstant kløe, eller e det litt av og på?

Du skjønna atte eg fekk sånn intens kløe itte atte eg fekk gutonjen i 2001. Men eg klødde ikkje heila tio då, kom sånn ca 1 veke før eg venta tante rød. Eg va te lege konstant, blei sendt te gynekolog og da einaste eg fekk beskjed om va at nåken va berre uheldi å fekk sånne plaga etter svangerskap. Va hormonforandringa i kroppen so gjorde da. Eg tok te slutt å handla meg eurax eg, prøvde det såvidt etter eg hadde handla da når ongane fekk vannkoppane. Å da hjalp!!! Brukte først den "melka" men gikk over til krem etterpå (mindre grising). Den brenne lissom heilt med eingong, å so forsvinne kløo!!! Himmel!! Itte eit par daga med den kremen forsvant kløen frem til neste økt da :P

Har ikkje hatt kløe igjenn no itte ditta svangerskapet, men har jo heller ikkje fått mens da, så veit jo ikkje om den kjem igjenn. Håper iallefall eg slepp!!!

Menne uansett, ja ein kan få underlivskløe uten noen grunn, å EURAX hjelpe =)

Skrevet

Åhh - tusen takk for tipset ! Jo fikk dette efter svangerskapet jeg også og det kommer ca 5-6 dager för mens (klör ikke under mens) og så klör det i de förste dagene efter mens .

Eurax skal kjöpes inn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...