gyngehest Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Mi tulle er litt skjev i hodet. Har vært til manuell terapeut og fått bekreftet at hun var litt stiv i den ene siden av nakken. Nå prøver vi å stimulere henne fra den andre siden. Er det noen som har hatt barn med skjevt hode som vet når det retter seg ut igjen? Om natta tilter hun til 'gosiden' og siden hun må ligge på ryggen er dette vanskelig å gjøre noe med. Siden hun bare er tre mnd skal jo hodet hennes vokse endel enda, så må jo tro det retter seg opp...
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 heihei! vesla mi er SKIKKELIG skeiv i hodet, hehe men hodet gror ikke skikkelig sammen før 18mnd, og innen den tid har de så god kontroll på hodet sitt at det som regel jevner seg ut. det sa fysioterapeuten vår, iallefall. så bare fortsett å stimulere så hun snur seg motsatt fra "godsida" men dere må huske å stimulere litt fra godsida også, hvis ikke blir det skeivt totalt. hehe, litt klønete sagt, men..
Fia tobarnsmor Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Vi har også en med skeivt hode her:-) HS sa at om man ikke stimulerte, så rettet det seg til rundt 1 årsalderen. Hvis man stimulerte, kunne det rette seg litt tidligere.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Vel... Jenta vår er to,5 år , og har enda litt skjevhet i hode, så det er ikke alltid det retter seg...
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 litt skjevhet er jo ikke noe farlig da. er ganske festlig syns jeg, å se hva slags hodefasong folk har, etter hva som var moderne da de var små.. (min mor la min bror på magen, og meg på siden. mine tantebarn som alltid har ligget på ryggen, er helt flate i bakhodet... hihi)
Mamma til to tette Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Vi har gutt som hadde skjevt hode og en VELDIG STERK favorittside. Har jobbet med ham fra 2 mnds alder og nå rundt 5 mnd så hadde vi "knekket" favorittsiden hans. Han hadde ikke stiv nakke, kun en preferanse sa fysioterapeut. Det krever en god innsats fra begge foreldre, man må være bevist når man mater, leker, holder, legger ned ja egentlig hele tiden. Alt på babygym skal til rett side, seng må gjerne flyttes slik at når h+n våkner så ser den mot lyset, foreldre, leke på rett side i sengen, rull helseteppe sammen som en pølse på favorittside i seng og vogn slik at de ikke får legge seg den veien, flytt hodet til rett side når de sover, vognleke på rett side. Øv ved å rope på barnet slik at de må snu seg til rett side når de bæres, flott øvelse er når de ligger på mage på stellebord, vi lekte tittei og fikk barn til å snu seg fra gal til rett side. Det var vel det jeg kom på i farten, vi hadde hyppige turer til fysioterapeut og hadde fokus på det. Vær obs på at barn med skjevt hode gjerne er treigere på å ligge på magen, gutten vår liker det egentlig best nå ved 6 mnds alder men øv hver eneste dag. Lykke til!
gyngehest Skrevet 25. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2007 Takk for gode råd! Da skal jeg ta med en runde rundt i huset og se hvordan vi kan flytte ting slik at vi knekker godsiden Forøvrig trener vi med mageleie hver dag og det går bedre og bedre, så jeg er optimistisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå