Gå til innhold

Kommer ikke fødselspengene den 25 i hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått noe jeg...og forrige mnd kom de den 22...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter på sykepengene mine jeg *frustrert* men hun sa de hadde noe teknisk problemer. Hmm...

Skrevet

aaarrgh...supert altså! Jeg som trenger de pengene nå! Pokker ta NAV..

Blir frustrert jeg også nå...

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune. Sjekk vedtaket ditt for DIN utbetalingsdato!

Skrevet

Jeg ringte inn og spurte, i tilfelle jeg måtte endre på dato lån blir trekt osv. Da sa de at det varierte litt på de forskjellige mnd men at det var mellom 20 og 31... Skikkelig bra svar! Så jeg endret regningene mine til 30 for sikkerhets skyld:)

Skrevet

Jeg har heller ikke fått :(

Ringte og fikk beskjed om å vente og se utover dagen...

Skrevet

Jeg har aldri fått senere enn 25, som regel noen dager før. Står ingen eksakt dato for akkurat fødselspenger, men ser da ut på NAV sine sider at det skal være like datoer for alle kommuner.

Skrevet

Nav her sier at de overfører pengene den 25... Jeg pleier å få de inn på konto alt fra 25 til 28...

Skrevet

NEI!!! Det er ikke like utbetalingsdatoer for alle kommuner. Det er nettopp derfor det ikker er oppgitt noen utbetalingsdato på nettsidene til NAV.

Fødselspengene utbetales manuelt hver måned. I vedtaket ditt står datoen for når pengene SENEST skal utbetales. Noen måneder kommer de før pga helligdager, feie, helger, ulike kjøringer i datasystemet etc.

Jeg har utebatling på mine saker senest den 31. i hver måned. Nå er det jo ikke 31 dager i hver måned og i tillegg så ser jeg ann når helgen er, hvor mye jeg har å gjøre etc. Jeg regner også minst 2 dager på overføring av pengene fordi noen banker er trege.....

Dermed utebtaler jeg stort sett en gang mellom 24. og 28. i hver måned!

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=1073744027 er den siden jeg leser på. De datoene har iallefall stemt på alt jeg har fått, men fødselspenger er det eneste som ikke står der da..

Men om de har tekniske problemer så er det jo ikke så rart at pengene ikke har kommet

Skrevet

ja, fordi andre ytelser utebtales MASKINELT mens fødselspengene utbetale MANUELT. Hvis dui leser oversikten, så er det ulike utbetalingsdatoer for de ulike ytelsene!!!!

Derfor varierer de fra kontor til kontor, og derfor er de ikke med i denne oversikten. Men sjekk vedtaket ditt da, så får du et ordentlig svar!!!!!!!

Skrevet

Voldsomt så mange utropstegn det ble her da. Stått opp med feil bein? Unnskyld for at jeg ikke er like opplyst som deg da...

Skrevet

Hehe ;)

Vet ikke hvor du bor jeg St.Sunniva, men jeg snakket med NAV Oslo nå og de hadde hatt utkjøring på pengene i går så da kommer de kanskje i løpet av dagen eller morgendagen :)

Skrevet

Jeg bor i Akershus..snakket også med de, og de sa det samme til meg. Men jeg får de vel ikke før i morgen, da banken min ikke kjører oppdateringer mer enn to ganger pr døgn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...