Millerine Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Det er jo flust med desembermammaer her inne, og det er koselig. Vi er vel sånn rundt uke 30 pluss minus, og det er sikkert mange som sitter og leser en del på bim om dagen - det gjør iallefall jeg. Formen er ikke så bra at jeg kan jobbe så mye, tar det ganske rolig og da har jeg det mye bedre også. Da er det veldig koselig og sitte og titte litt her da, tenke masse på alt med babyer, få litt inspirasjon, forberede seg, gode tips... Her i gården er det bekkenløsning som har parkert meg litt, MEN det er mye bedre nå etter fire fysio-behandlinger og omlegging av dagene. Litt kvalm fremdeles, men ikke noe å bry seg om igrunn. Tiden har på merkeligvis gått superfort! Og det er vel nå den store nedtellingen begynner for alvor. Dette kommer til å bli en magisk jul! (har allerede kjøpt mange julegaver for å slippe å vagge rundt i desember, men jeg er alerede i en slags ammetåke og vet ikke helt hvor gaveposene mine ligger!!!) En god dag til alle! Klem
de tre bukkenebruse Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 hei:) i dag er formen ganske bra:) skal snart ut å handle noen julegaver hehe...(hørest rart ut å si det nå syns jeg) hehe;P jeg har levert gutten vår i bhagen og satt på en maskin med klær så må vente til den er ferdig før jeg stikker ut:) når har du termin da? har du begynt å vaske babyklærne ?
Adriansmor med tulla Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Sitter åsså her å klikker=) og hører på musikk... har bekkenløsning og en del kynnere så må ta livet helt med ro.....skulle åsså gjerne handlet inn julegavene men får kynnere så fort og da må jeg bare på do å tisse etterpå hehe.... skal på ul 1 okt får å finne ut hvorfor jeg har så mye kynnere og se på jento mi=)) det gleder jeg meg til...har redd opp senga jeg og lagt alle klærne i stellekomoden alerede=/ litt ivrig kanskje....
de tre bukkenebruse Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 jeg har også lagt oppi klærne etterhvert som jeg har kjøpt dem:) hehe...
Adriansmor med tulla Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 =) bra det er flere... samboer tror jeg har tørna hehehe
Millerine Skrevet 25. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2007 Hei Adriansmor og Trine! Det høres jo ut til at vi har en god dag i dag - men det hørtes virkelig slitsomt ut med de kynnene da Adriansmor! Huff og huff, ikke gøy når man ikke kan bevege seg slik man vil. Blir dette bedre når du tar det med ro, vil det gå over kansje eller være slik til fødselen? Når det gjelder julegaver så er jo nettet en unik mulighet! Det er gøy å handle på nettet og en fin løsning når en bytur blir for mye. (selv har jeg handlet masse fine babyting på nettet, og det er jo såå gøy, og så mye fint å få tak i!) Møbler til babyrommet kommer i morgen så da begynner jeg å vaske, stryke og legge inn. Det blir koos! Og re opp sengen! Det er jo bare å bytte igjen når Lillemann kommer så alt er rent og pent. Slike ting er så spesielt og eventyrlig å gjøre at jeg ikke kan vente når jeg får sjansen nei....(termin 8. desember)
Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Joda formen er rimelig grei den... Trøtt eneste. Bekkenplager har roet seg etter jeg begynte med fysioterapi, men har problemer med korsrygg.. Sitter å leser til eksamen jeg skal ha på torsdag, så skal vel strengt tatt ikke sitte her ;-)
Hvalerbaby Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 hei! I dag er formen grei bortsett fra at jeg har litt vondt i bekkenet. Ellers har jeg sovet godt bortsett fra tidlig i dag morges da det var utrolig mye liv i nurket. Skulle tro han holdt på med den boksekampen der inne*S*. I dag skal jeg faktisk på sykehuset og snakke med en jordmor vedrørende at jeg begynner og grue meg veldig til fødselen så jeg håper jeg får litt ut av den samtalen. Ellers så er jeg fullt sykemeldt resten av perioden min før jeg skal ut i permisjon i november pga MYE kynnere og bekkenløsning. Etterpå tenkte jeg og lage favorittkaken til samboer og overraske ham med den i ettermiddag. Han er så snill mot meg og skjemmer meg helt bort så han fortjener det. Jeg også synes at den siste tiden har gått utrolig fort og det går veeldig fort frem til desember. Tenkte og begynne med julegavene snart jeg også. Er det forresten noen fra Fredrikstad/Østfold her som jeg kan risikere og dumpe borti på fødeavdelingen?*S* Jeg har termin 11.desember og gleder meg til og få verdens beste julegave*S*, Ønsker dere alle en strålende dag!!
Adriansmor med tulla Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Har ikke kynnere når jeg tar det med ro... de er ikke vonde sånn sett man bar ubehagelig og ikke alle plasser man har toalett i nærheten hehehe vet ikke om det roer deg eller om det forsetter sånn... håper de finner ut av det på ul... har heldigvis en super jm som er flink å følge opp=) Har termin 10 des.. har lagt ut bilde av senga på profilen=)
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Her er formen litt pyton. Har mageproblemer på 10. dag på rad, skal til legen etterpå -igjen. Kan ikke finne på noe, for må være i nærheten av do hele tiden. I tillegg skal jeg ta det med ro for å unngå kynnere, for livmorhalsen har begynt å bli kortere. Kjeder meg! Har lyst til å shoppe, både til baby og julegaver. Strikker litt da, så babyen får varme ullklær til vinteren! Men dere - først synes jeg det var litt trist å få et desember-barn - men så fantastisk følelse det er å få en baby før jul! For en fantastisk jul vi får i år!!!!!!!!
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Formen ja....... Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å syte å klage når formen ble dårlig, men den blir liksom bare aldri bedre heller......... uff........ Jeg er sliten og trøtt. Sover 10-12 timer i døgnet. Orker ikke være noe særlig ute blant folk, for da blir jeg sliten. I tillegg har jeg fått diare i går, så nå springer jeg i skytteltrafikk til toalettet. Er student, og prøver å skrive på masteroppgaven min. Burde liksom bli ferdig med den før den lille kommer.......... men motivasjonen har dratt på laaaaaang ferie. Har også en 20% stilling, men blir somregel sendt hjem etter 5 timer på jobb. Da er jeg bleik og ser ut som et spøkelse. Jeg vil være på jobb, men arbeidskolegaene mine sier det er bedre for meg om jeg er hjemme............ På onsdag skal jeg til Oslo på skolen. Gruer ganske mye når jeg vet hvor sliten jeg blir. Skal reise med nattoget begge veier, og har ikke samvittighet til å ringe legen og be om en sykemelding........... Skal på et seminar fra 8-16.30! Blir en lang dag. Men skal prøve å snike meg til noen timer på sofaen også............. Ble langt og sytete. Men sånn er formen min for tiden.
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 tutla: ta vare på deg selv! klarer du å skrive ferdig masteroppg nå før babyen kommer, så er det fint. klarer du det ikke, så er du bare helt menneske. ikke la det ta krefter fra deg å ha den hengende over deg! blir den ikke ferdig, så går livet helt fint videre;) ikke la "jeg burde"-tanken ta energi fra deg;)
de tre bukkenebruse Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 jeg har termin 7 desember:) syns egentligt ikke det så fryktelig lenge igjen, 10 uker i dag:) jeg har ennå ikke kommet meg ut av huset,var god denne sofaen i dag;Phehe... jeg var på handle runde i går å fikk hjem siste rest av de viktigste tingene/utstyret,så nå er det bare små plukk igjen å det er så herlig:)
Engle barn Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Idag er ikke formen helt på topp, har nettopp våknet da jeg har sovet ett par timer igjenn. Jeg var hos legen igår pga høy feber og skikkelig verk i kroppen, jeg har da fått virus ifølge legen. Så ligger her , og passer på at den lille i magen ikke skal få det for varmt inni der.. Ellers er jeg da 100% sykemeldt pga sterke kynnere og bekkenløsning, så kjenner til den der å ikke være så mobil for tiden, jeg må for det meste være liggende da jeg har så sterke kynnere at de har påvirket livmorhalsen min. MEN jeg er overlykkelig for hver dag som har gått og babyen min er der inni enda, jeg gleder med kjempe masse til adventstid og jul nå.. Fikk sambo til å køpe appelsiner igår, bare for å få litt julelukt her.. He he. Små gleder er gull verdt for tiden...
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 fomen er ekli bedre enn igår...hadde liksom så vondt unner ribbeina..sånn klaus følelse..får det av å til på sluten av dagen når jeg har spist mye åsånn....men har alltid vondt i ryggen om mårran etter at jeg sikkert har liggi rart.Jeg har lagt alle klær i skuffer å redd opp senga..me ikke vaska det klart så jeg gjør det i litt feil rekkefølge..hehe...vil at det skal lukte nyvaska når hun skal ha di på seg vettu....jeg skal ikke handle julegaver før uti november jeg tror jeg...(bor langt unna by)....men d får nå gå..gidder ikke ta helt av med handlinga iår...vet liksom ikke hvem jeg skal handle til heller jeg. Er så mange av vennene som liksom ikke tar kontank lengre så da gidder ikke jeg heller...når jeg prøver...noen flere som mærker at vennene sklir unna? jeg er jo 19 år da så det di tenker på er bare fest,gutter fyll hva som skjedde sist helg...å det har jeg kommet over for 4 år sia...(siden jeg har hatt verdens beste gogutt i 4 år)...
Vinterbaby+Sommerbaby Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Formen min er helt super, har ikke hatt noen plager i svangerskapet fram til nå ihvertfall;D jobber 100% og bare koser meg;D men gleder meg veldig til prinsessa kommer!!;D
LiKr Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Godt å høre at det er flere som tilbringer dagene hjemme... Jeg er sykemeldt pga bekkenet, og kjenner at det muligens begynner å forverre seg litt (*nei nei*)!! Men får bare ta det med ro og puske hjemme..... Sov lenge idag da, deilig - bortsett fra en smule verk i ryggen etter så mange timer i senga.... Nå skal jeg prøve å rydde litt, henge opp bilderammen med 3D bildene i . Virker ellers som mange har ting skikkelig på stell til babyen kommer - vi har ikke kommet riktig så langt. Men skal kjøpe kommode ikveld så da kan jeg begynne å vaske litt klær, sengklær etc. Lettere å se hva jeg mangler da - nå ligger alt i poser.... Dere får ha en fin fin dag desembermager - nå må jeg traske litt rundt i leiligheten, for ryggen og symfysen sier ifra at jeg har sittet for lenge foran pcen... (kjeempemoro...noot)..
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Så moro at vi er så mange her inne som er aktiv nå!! Formen min i dag er forsåvidt veldig bra! Men jeg kjenner det i høyre side i ryggen for tida. Veldig vondt( sliten på en plass lissom) hmm. Startet dagen med kontroll hos jordmor jeg. Gleder meg alltid sånn til det! Fordi det skjer så masse mellom hver gang jeg er der nå, så blir jeg alltid like overrasket over hvor stor livmora og jenta plutselig er:) Jordmora fant ut at jenta mi sitter. Kjenner det veldig godt, fordi hun støter bort i ribbeina mine på høyre side hele tiden! Og det er så ekkelt!! huff, får helt noya av den følelsen! Kjennes ut som et konstant blåmerke.. Men men, bortsett fra det og vondt i ryggen, så har jeg ikke annet å klage på! Litt må man vell også regne med når det skal lages plass til en liten baby inni der:) Ellers så er jeg fortsatt i 100% jobb, og håper jeg klarer å holde ut til jeg skal ut i permisjon 23.november. HAR SÅ UUUTROLIG SINNSYKT LYST PÅ KANELBOLLER, så tror jeg må bake det når jeg kommer hjem! Ha en fortsatt fin dag desemberdamer!!
Lille Bo Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Hei! Fint å se at det er andre desembermammaer her også : ) Jeg har termin 1. desember. Jeg går sykemeldt på tredje uka pga av blødninger. Utrolig slitsomt for psyken......for det blir ikke lettere for hver gang man blør...... Men nå har jeg ikke hatt blødning siden lørdag så humøret begynner å komme seg litt. Skal på kontroll på KK i morgen for å se om jenta vår vokser som hun skal. Hun er iallefall superaktiv og det er en god følelse. Julegaver har jeg ikke tenkt på en gang!! Stakkars samboeren min i desember............ : O Men nettet er jo en god løsning. Særlig når det eneste som funker for kroppen er å sitte i ro.... Og så er jeg så imponert over alle dere som har alt utstyret i orden allerede. Men så har jeg vært en av de som kanskje har vært litt forsiktig på innkjøpsfronten....litt skummelt å handle inn ting liksom når du ikke er helt sikker på at alt er i orden. Men seng er kommet i hus selv om vi mangler madrass.......Og bilstol til de første månedene. Så da kan vi iallefall komme oss hjem fra sykehuset! Babyen må riktignok være naken.....for klær har ikke kommet i hus enda ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå