plutseligbolle Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hvilke erfaringer har dere med å bruke flaske, dere som ammer? Og når har dere begynt med kopp? Hva slags flaske/ kopp anbefaler dere? Jeg ammer, men har brukt en flaske til vann noen mnd. Har også gitt te og annet med teskje. Nå prøver vi litt med kopp, men Snuppa kan jo ikke sitte så det blir mest å helle vannet inn i munnen hennes. Hun er 5 mnd. Lurer bare litt på om jeg skal kjøpe flere flasker nå eller om det er på tide med tutekopp. Og kanskje om tutekoppene er bedre hvis de ikke er fra IKEA....
Leandermamma Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg henger meg på denne. Min gutt begynner å bli lei pupp, men nekter å ta flaske, så jeg må finne på noe lurt snart!!
Mamsen til Silje Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Vi har en kopp fra Avent,dryppsikker,her tok vi bort ventilen frem til Silje skjønte at hu måtte suge. Var rundt 5mnd da jeg kjøpte den.Satt i fanget da eller vippestol og jeg hjalp henne og tømme. Så har vi en Tupperware-kopp som er veldig fin,har en slags silikontut,den har hu drukket fint av hele tida. Drikker fint av Aventkoppen og nå,med ventil. Er 7mnd.
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 vesla mi drikker fra kopp også. hun er 3 mnd. men da bruker vi enkel tynn kopp, ala medisinglass ol. heller ikke, for det er fryktelig ubehagelig for barnet, men heller så mye at det rører leppene hennes, og så kan hun selv styre hvor mye og hvor fort hun vil drikke. det funker kjempebra! Når de er litt større, så kan dere jo bruke tynne kopper/glass feks sånne grønne som du får på europris. de er veldig fine:) det er ikke noe problem at dere holder baby i sittestilling på fanget mens dere gir kopp. det sa iallefall fysioterapeuten vår. dersom du vil at baby skal holde koppen selv, er nok tutekopp bedre enn flaske etterhvert som de gror til.. men vi har ikke noe problemer med å bruke flaske i tillegg til ammingen. bare bruk en litt "trang" smokk, så ikke melka kommer for fort og baby blir lat..
Mamsen til Silje Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Glemte å si at snuppa er/har vært flaskenekter. Har så vidt drukket litt vann av flaske nå. Så har vært veldig bundet pga dette. Har hatt barnevakt to ganger og da har de gitt melk av kopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå