Gå til innhold

Fy faen... visste ikke at det gikk an jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg og lillegull gikk ut en tur i dag.. selv om det regnet.. Hun hadde vanlige klær på seg og regntøy utenpå.. ikke reflex, helly hansen, reima, osv.. men colour kids fra Spar kjøp

Og som støvler var det ikke viking, kamik eller sorel, men friends fra obs..

Altså ren og skjær dritklær til under 200lappen sammenlagt som jeg har kjøpt fordi jeg er egosentrisk og ikke tenker på datteren min sin velferd fordi jeg heller vil prøve litt rimelige merker før jeg evt klatrer opp til de store hvis jeg skulle være misfornøyd..

Men det store under skjedde.. Hun lo og hadde det gøy,,,plasket i regnpytt, snublet i vann og søle og koste seg verre enn verst..og da jeg skulle ta av henne regntøyet.....TØRR... hun var faen meg TØRR....

Kanskje jeg ikke skal ha dårlig samv for at jeg ikke kjøpte fancy merke-tøy men være fornøyd med at det virket bra den dressen hun hadde fått av meg som var av billig dritt som folk knapt tør å innrømme at de har kjøpt til unga sine pga det f******* merke-hysteriet rundtomkring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være noe feil på både regntøy og støvler. Jeg ville klaget på det med en gang, hun skulle jo vært død nå!

Skrevet

Jeg synes du skal ta både sko og regndress tilbake til butikken, for det er nødt til å være en feil på både klær og sko.

Synes du skal klage på at ungen din ikke blir våt i det billigdriten der.

Dette var selvsagt ironisk!

Skrevet

De som lager merke-hysteriet er de som ikke kjøper disse klærne

Skrevet

Tror du virkelig de som kjøper de dyreste merkene til unga sine lar dem rulle rundt i søla og bli møkkete?!

Skrevet

Begynner å bli en smule lei dette merke-hysteriet nå.......:-( Gjeeeeesp......

Kan ikke de som vil kjøpe Reima eller Reflex (er forøvrig ikke dyrt) eller whatever få lov til det, så kan de som ikke velger det få lov til å la være?

Folk er forskjellige, og det er også valgene vi tar.

For øvrig så driter jeg i om ungen din har en dress fra Spar Kjøp, men det virker som om DU er litt flau for det.....?

Skrevet

Merker ikke så mye til noe hysteri, jeg.. Folk kjøper da det de har lyst til, og jeg gir blaffen! :o)

Skrevet

Er feil å si at de som ikke har råd som lager hysteriet da..

Er jo de som kjøper det og setter nesen i været med kommentaren "Vil kun det beste for barnet mitt" som er årsaken da. Tror dere ikke at de som kanskje ikke er velsignet med en formue trøkka oppi ræva vil det beste for barnet eller?? bare fordi de ikke kjøper merkeklær men liker å prøve ut andre alternativer først??

Skrevet

Alle vil vel det beste for sitt barn, samme om man er fattig eller rik?

Folk kjøper vel det de hører er bra! Tviler på folk kjøper det BARE fordi det heter Reima, Sorel o.l!

Skrevet

Hovudpoenget med eit regnsett er jo å halde den som har det på tørr, så gratulera med eit godt kjøp!

Eg har ei dotter som har gått i barnepark, og dei som dreiv den sa at dei såg store forskjellar på modellane innad i eit merke, når det gjaldt regnkle. Altså at ein modell HellyHansen var ganske bra, ein annan produsert omtrent samtidig og behandla på same måte kunne vere mykje dårlegare. Difor kan slike forbrukartestar komme skeivt ut, viss ein berre tar resultata basert på ein modell til inntekt for ein produsent totalt.

Likevel les eg slike resultat med interesse, det må eg innrømme. Og så vidt eg hugsar så har Friends frå OBS vunne opptil fleire slike testar?

Skrevet

Regnklær er vel regnklær og det skal vel holde tett, eneste du gjerne vil merke det på kvaliteten etterhvert som det blir slitt om det er et bra eller dårlig kjøp.

Når det gjelder fancy merketøy som du skriver, så er det vel mest snakk om det som ungene bruker mest om vinteren, altså ikke regntøy men dress og vintersko. Da er det litt andre egenskaper enn bare å holde ungen tørr som teller. Kjøper du billlig da, kan du ende opp med en unge som blir våt fra innsiden av i klær og sko som ikke puster.

Skrevet

Det er jo noe en ikke kan vite da.

En må prøve for å kunne vite...

Skrevet

*ler*....dette innlegget er et av de bedre på lenge når det gjelder barn og klær.....*gliser*

Skrevet

signerer råddåræva ovenfor her :-)

Skrevet

Sikker på at det ikke var ren innbilning? eller at du rett og slett fortrengte det faktum at hun var våt? *S*

Skrevet

At dere orker...........................

Skrevet

Regntøy er regntøy? Tror dere virkelig på det selv? Uansett så driter jeg i hva ungene deres har på seg, men registrer at jeg f.eks aldri hadde kjøpt en regnjakke med kun 3-4 knapper til å kneppe jakken med......som forøvrig flere billigvarianter opererer med. I tillegg har dyrerer regntøy gjerne sveiset skjøter noe som faktisk fører til at ungen har større sansynlighet for å holde seg tørr samt at det er mere slitesterkt. Så har vi dette med giftstoffer da som det florer av i gummitøy, men pytt sann det orker jeg ikke å forholde meg til. Ja regntøy er regntøy uansett:)

Skrevet

Men hva hvis ungene blir litt våte da?? DØR de av det?

Jeg husker fra jeg var liten, noen ganger var jeg knusk tørr når jeg kom inn. Andre ganger var jeg våt fra ytterst til innerst. Men her sitter jeg fortsatt - I beste velgående! Tror ikke jeg har noen varige men.

Men de som vil kjøpe dyre merkeklær til unga kan bare gjøre det for min del. Det eneste som er synd er at barna våre vokser opp og lærer at det er forskjell på folk.

Om barna har dyrt eller billig regntøy har ingenting å si, det som betyr noe er at vi fører over holdninger til barna våre - som fører til MOBBING.

Når de kommer opp i skolealder blir de mobbet fordi de ikke har de rette klærne. Og det er bare oss selv som foreldre vi kan takke for det.

Skrevet

.....sorry......men dere er jo virkelig en gjeng med kjærringer......

Skrevet

Er faktisk bare her på DiB jeg opplever dette merkehysteriet. Ute i den virkelige verden sier de fleste foreldre jeg møter på at det er bare tull å kjøpe noe dyrt om det billige er bra. DiB-mødre altså ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...