fleXibel Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Var på vei til et kjøpesenter med gubbe og supersnupp i går.. så kom det en gåendes til det senteret som vi før har sett har drevet å tigget rundt om i byen.. Han kommer gåendes med en sykkel som de fleste kun kan drømme om å eie..han parkerer den og går par meter til siden og begynner å stoppe folk og tigge etter penger...... Vet ikke med dere, men jkeg kjente jeg beg å bli irritert en smule... Synes synd på de som må tigge for å få det til å gå rundt, men ...når han hadde DEN sykkelen........da beg jeg å lure
Helnøtt med spire:) Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Forstår tanke gangen, men han kan jo ha stjålet den, fått den i gave hmm nei ikke vet jeg, men hørtes jo snålt ut.
fleXibel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 Var det jeg syntes og.. at det var snålt.. Gubben bare måpte når han så sykkelen..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 meget sannsynlig at den er kjøpt for hans penger.. øøh.. tror nok den er stjålet ja.. kan da ikke være en annen forklaring på det?
minst Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Den tiggingen rundt omkring er nok ganske oranisert. Her i byen kjører de i fine nye biler og parkerer, setter seg så til å tigge.
fleXibel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2007 Er sånne som sitter i sitte klær og rufsete hår og spiller trekkspill utenfor butikkane her.. de setter seg i fine mercedeser (?) når de drar igjen... svigerfar så det engang..
suseduse Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 altså, jeg tror ikke folk tigger fordi det er kult og lettjente penger.. han har det nok ikke lett, selv om han hadde en strøken sykkel, som helt sikkert var stjålet...
minst Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Jeg TROR folk tigger fordi det er lettjente penger. Og at det er organisert er det ingen tvil om.
suseduse Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 jaja, det er mye rart man kan få seg til å tro... hvor mye penger tror du de får i løpet av en dag? hadde garentert fått mere av en vanlig jobb.. og å sitte ute i minus grader og møte sure gretne mennesker som kjefter på deg for at du er i den situasjonen du er i.. nei, alle må få lov til å merne sitt, jeg syns synd på de jeg..
Monajenten Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Syns i grunnen bare synd på mennesker som får seg til å tigge - uansett grunn. Har da virkelig andre ting å irritere meg over istedenfor, det der er jo bare trist...
fleXibel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2007 Klart det er trist.. møtte mange da jeg bodde i oslo.. men blir også irritert over at de ikke prøver mer for å komme ut fra den situasjonen de er i.. Selv om staten kniper på det som er av penger, er det sikkert mulig for de som tigger å kunne få nok å leve på til de kommer på beina igjen...
Monajenten Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Det skal vanvittig mye til for å få hjelp av staten. Vet selv om flere som ikke har fått hjelp til tross for at de har vært langt under fattiggrensen og ikke engang hatt penger til mat. Det virker som om man må være på randen til å dø for å få hjelp.. Og det er forsåvidt mist like trist.
fleXibel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. september 2007 Vet så godt det.. Har hørt mange historier der.. skulle vært mye lettere å få hjelp her i landet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå