Gå til innhold

Når slutter barna å sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er vel litt forskjellig fra barn til barn... men ca?

Jeg har en som blir 2 i november. han trenger fortsatt hvilen sin midt på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sluttet da hun var 2.

Hun hadde begynt i bhg. Hvis hun hadde dupp på dagen fikk vi ikke henne i seng før klokka var 22-23.

Nå blir hun 3 i desember og er i seng kl 18.30 takket være at hun ikke sover på dagen.

Skrevet

Ja, veldig individuelt. Ungen til min venninne sluttet å sove på dagen da hun var 11 mnd gammel.

Lillegutt sov to dupper på dagen frem til han var rundt 15 mnd. Da gikk vi over til kun en dupp.

Han sluttet å sove på dagen da han var rundt 2,5 år. Da begynte det å gå ut over nattesøvnen, eller dvs tok timer før han sovnet på kveldene, rett og slett fordi han ikke var trøtt.

Skrevet

Min også var ca 2 år......

Skrevet

Veldig forskjellig fra barn til barn.

Jenta vår sluttet å sove på dagen da hun var omtrent akkurat 2 år. Da var hun håpløs å legge på kvelden, sovnet aldri før 22 tiden. Men da vi sluttet så hadde vi en periode da vi måtte legge henne kl 18.

Nabogutten blir 4 år nå i oktober, og han sover fortsatt på dagtid når dem er hjemme (helger og fridager ellers).

Skrevet

Elsdste jenta sluttet da hun var ca.18 mnd, rett og slett fordi det var umulig og legge henne på dagen.

Mellomste sov til hun var over 3

Lillemor er 2 år nå, og sover fremdeles 2-3 timer på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...