Gå til innhold

"Klump" i brystet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket her for et par dager siden at jeg var så øm i det ene brystet, føltes som om jeg hadde fått meg et blåmerke liksom, men var ikke noe blåmerke der. Kjenner noe "klumplignende" på undersiden av brystet som er veldig ømt når jeg klemmer/tar på..... er ikke brystbetennelse vondt. Kan dette bare være ømme melkekjertler? Noen som har hatt det samme....? PS! Jeg fullammer på 4.mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde slike klumper opptil flere ganger de første månedene jeg ammet. Det er melkegangene som tetter seg.

Da tok jeg rikelig med olje og maserte leeeeeeeenge. Det gjorde vondt, og kulen ble ikke borte med en gang, men da forsvant den når lillegutt fikk pupp igjen.

Hvis du ikke får den bort kan det utvikle seg til brystbetennelse, så det er viktig at du prøver å masere evt. håndmelke for å få løst opp "floken"

Skrevet

Tilstoppede melkekanaler. Amme ofte, pumpe og massere brystet. Ta vaaarm dusj mens du masserer brystet og håndmelker. Du må virkelig jobbe hele dagen gjennom, men til slutt løser det seg. Kontakt legen og få hormonspray som hjelper melken å komme ut.

Hvis du ikke er flink, kan du bli dårlig og også få brystbetennelse. Da blir du SYK!!!

Lykke til! Det som hjalp meg best, var varm dusj, massasje og håndmelking i dusjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...