Hjertemor Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Vi bor i Fredrikstad, men vurderer å flytte til Oslo da far i huset pendler til Oslo daglig.. Men.. her er det så familievennlig og fritt! Frister ikke å bo et sted hvor det er veldig storbypreg, men med barnehage, skole, nærbutikk/senter og aller helst skog og strand i nærheten... slik vi har det her..! Noen tips???
BettyBoob Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 østensjø bydel her har jeg vokst opp og bor her enda! veldig barnevennlig her, med skogen rett ved siden av, østensjøvannet, bhg, skoler osv osv og bare 10-15 min til sentrum med t banen!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 vi trives veldig godt på manglerud/høyenhall. vi har skog, men ikke strand.... men du kan mate fuglene ved østensjøvannet ) manglerud senter og bryn senter like i nærheten, mange fine barnehager. vet ikke så mye om skolene her... blokker, eneboliger og rekkehus, og ikke kjempedyrt enda....
fleXibel Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Opp ved sognsvann...er det Kringsjå det heter der? Har vært mye å gått der oppe.
ejiec++ Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Bydel østensjø er et supert sted å bo med barn!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Ville egentlig ikke bodd i selve byen, men ville sett på Asker, der er det strender, masse grønt, sentrum med butikker osv..! Er selv født og oppvokst i Oslo, bor nå en helt annen plass i landet, men flytter tilbake i løpet av et år... Vil ikke flytte tilbake til byen, men vil bosette oss litt utenfor, helst i Bærum eller Asker..! Vil du absolutt bo innenfor bygrensen ville jeg sett på Nordstrand bydel, Grefsen/Kjelsås, Sognsvann/Sogn/Ullevål, Røa/Ullern osv... Unngå Grorud, Ammerud, Rødtvet, Veitvet, Ellingsrudåsen, Lindeberg, Alnabru og den siden, det er billig, men reflekterer også miljøet og bomulighetene..!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Jeg bor på Grorud, midt mellom ammerud og Romsås og STORTRIVES!! Jeg har marka 2 min gåtur unna, med badevann og flotte turmuligheter.... Bor i Rekkehus og her er det stille og rolig, barnevennlig til tusen!!!!
Mockanin Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Bor på Ammerud og stortrives. Har kort vei til marka og allt mulig egentlig. Ville ikke bodd i blokk her. Ammerud er ikke så ille som enkelte mener. Har bodd der i 10 år, litt forskjellige steder. Kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted i Oslo.
Anonym i dag Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Hva med å bo i utkanten av Oslo, Ski eller Vinterbro (15 min til Oslo) da har du sjøen i nærheten, veldig dyrt i Oslo. Eller Ekeberg, stille og rolig, fint på sletta for unga og løpe trygt, 10 min til sentrum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå