Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Farmor er trønder og snakker herlig, saftig trøndersk. Lillegutt ringte i dag og sa med kraftig stemme. "sarmor sem snart" med skikkelig trønder dreis.. Utrolig hva de søte små får med seg.
dritgrei hei hei! Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 he he he he: en skaptrønder er da ikke å forakte!
Trollmora Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Arti når de små intuitivt tar etter andre ) Mine små har enkelte nordnordke ord og uttrykk som varmer Trollmora når de blir brukt! F eks bruker EldsteMann å si "deg" med e uttale og ikke dei som de bruker her nede på Østlandet. Tykke sokker heter "læsta" og noen ord hvor jeg bruker æ istenfor e blir fort snappet opp som eks æsel og hæst!
trøndermamma Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Ja trøndersk e jo bærre lækkert da hi hi......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå