papoyo Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jenta mi på 3år har i lengre tid klaget over vondt i magen. Hun virker ikke veldig plaget, men sier dette mange ganger hver dag. Det er i ulike situasjoner, og jeg finner ingen sammenheng med hva hun har spist osv. Avføringen er helt normal. Var hos legen i dag, og han kunne ikke finne noe. Eneste forslaget han hadde var å kutte ned på melkeprodukter for å se om dette kan bedre det. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner?
mammaen til G & A Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Har ikke erfaring med en tre aaring som har sagt det. Men som legen din nevnte saa kan du proeve og kutte ned paa melk i noen dager, og se om det blir bedre. Hvis ikke saa hadde jeg bedt om en bedre evaluering fra legen. Dersom det er laktose intoleranse han mistenker, saa blir det gjerne bedre fort naar melken blir tatt ut av kosten. Lykke til og klemmer fra
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Hun er ikke engstelig da? Ofte barn sier de har vondt i magen om de er urolige eller engstelige eller tenker på noe ubehagelig.. Bare tenkte sånn i forhold til at du ikke ser sammenhengen i forholdt til noe hun kan ha spist. Men .. kan jo være at hun reagerer på melk, hvete, sukker eller ett eller annet slik. Kan du ikke sette deg ned med henne og spørre henne om hun tror hun vet hvorfor hun har vondt i magen?
Elle Vilde Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Barn sier jo ofte at de har vondt i magen når de har vondt andre steder. Min jente sier ofte at hun har vondt i magen, og det mener barnelegen er astma (hun har astma). Har ikke så voldsom tro på at det kan være melkeprodukter når avføringen er ok, og hun ikke kaster opp, legger på seg normalt, ikke har utslett osv. Min jente har melkeproteinallergi - og hun kaster opp og får løs avføring av melk. Også de med laktoseintoleranse får løs avføring av melk. Som en over her sier, så kan det også være psykisk, at engstelse for eksempel gir magesmerter. Jeg var selv et slikt barn, som hadde vondt i magen nærmest hele tiden... (ifølge min mor, husker det ikke selv, da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå