Gå til innhold

Friplass i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva innebærer dette? At man får gratis plass/ redusert betaling? Hvordan får man dette? Hvordan søker man og hvor henvender man seg? Hva er kravene for å få det?

Mange spørsmål, men min lille har fått barnehageplass nå, og jeg lever på bare OS, så det vil blli veldig trangt økonomisk når jeg mister kontantstøtten og i tillegg må betale 2350 per mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ihvertfall søke om støtte til barnetilsyn som dekker 64% av barnehageutgiftne noe som i ditt tilfellet vil si 1504 kr i måneden. og det er en god del.

dette gjør du hos nav. samme skjema som du bruker når du søker på os

Skrevet

søk om støtte til barnetilsyn ja :) jeg får redusert os, men får 1100 av nav til bhgutgifter - så da betaler jeg rett under 1000 i mnd til det. (og det er ikke 64% som man kan få)

Skrevet

nei det er jo litt lite. skulle tror de hadde regna feil?? men er noe av det kostpenger? kostepenger er ikke med

Skrevet

Det er noen bydeler i Oslo som har gratis kjernetid for 4- og 5-åringer. Kanskje det er dette du tenker på? Ellers så er det jo mulig å søke bidrag til barnetilsyn, og hvis du har så lite penger, så kan det jo være du får dekket en del? Jeg kan ikke reglene her da, men det er jo bare å søke på det du kan.

Skrevet

Hei,

Takk for svar.

Jeg vet ikke jeg, bare så et innlegg på barnehagedebatten, "hjelp!!hva skal jeg gjøre??(ang barenehage regning)"

der var det snakk om friplass, og hovedinnlegeren sa at hun hadde krav på det siden hun var enslig forsørger, så jeg lurte på hva det var.

Min lille er 2 år.

HI

Skrevet

neida, stemmer nok det. Er jo tatt i betraktning hva jeg tjener, så da har jeg ca 50% dekket bhgplasspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...