Gå til innhold

Ja, hva FÅR egentlig ungene deres spise da? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo tråd på tråd om hvilken mat ungene ikke skal få - siste jeg leste er at ungene kan dø av salami. Ecoli er ikke en vanlig ingrediens i salami, bare så det er nevnt. ;)

Vi spiser så godt som alt, gjerne med måte. Vil tro at usikre mennesker får sammenbrudd av å lese her inne, hvor stortsett all mat er nei-mat. Vi varierer ihvertfall på hva som ligger på brødskiva, har nemlig et godt utvalg i kjøleskapet - ikke bare salami og prim :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nico kan ikke tygge ennå, og får derfor bare små biter skive. Da blir det vanskelig å gi noe annet enn leverpostei :) Når han klarer større biter så skal han få alt han vil ha (men med måte...)

Det KAN jo faktisk komme e.coli i alle kjøttsorter da, og vi kan få det fra oss selv også... Jeg orker ikke å leve i frykt og tenke at kanskje Nico en dag kan få i seg bakterier! Har nok av andre bekymringer...

Skrevet

Har som mål å lære de to barna mine å spise sunt og variert. De får smake på det meste, i ferier får eldste til og med smake søte pålegg. Har variert utvalg av pålegg i kjøleskapet: Ost, smøreost, leverpostei, skinke, makrell i tomat, prim m.m

Minsten får pupp og grøt foreløpig.

Hysteri vinner ingen på. Eneste de lærer at det som "ikke er lov" er ekstra spennende...

Skrevet

Vi gir også vår sønn det meste av pålegg, og har et variert kosthold.

Foreløpig er han kun 15 mnd, og vet ikke hva prim, sjokoladepålegg, godteri etc. er og da ser jeg heller ingen poeng i å tilby han det. Dessuten elsker han leverpostei, kaviar og makrell i tomat - så hva er vitsen med å tilby annet pålegg?

Når han blir litt større, og mer bevisst på hva som er hva av pålegg, godterier osv. så skal han få smake det også, men vi kommer til å være bevisst på at sånt spiser vi kun når det er noe ekstra. F.eks. kan prim og sjokoladepålegg være mulige valg innimellom i helgene. Godteri spises kun på lørdag når den tid kommer. Kaker, vafler og lign. får han ikke foreløpig - da får han heller frukt eller yoghurt (og ja jeg vet at det er sukker i yoghurt også, men det er i tillegg mye annet bra i yoghurt), men det skal han selvfølgelig også få etterhvert...

Føler ikke jeg er hysterisk når det gjelder sukker, men velger å være bevisst på hva jeg gir han av sukkerholdige matvarer...

Skrevet

min på 18 mnd får det meste :) av pålegg f.eks gulost, brunost, leverposte, kaviar, makrell i tomat, smøreost, pølsepålegg, skinke etc...og så får han prim hvis han overnatter hos besteforeldrene - litt ekstra kos der. Ellers får han en bolle i ny og ne, spiser det meste av middagsmat og har fått smake på potetgull :) han er et matvrak, hihi!

Skrevet

Gutten vår får det meste av pålegg, men har ikke gitt han salami. Dette pga at det er så mye salt, og mettet fett, og ikke pga av mulig ecoli.

Ingen andre her som spiser det heller, så det blir ikke kjøpt inn :)

Men ellers spiser han vanlig kjøtt, og fiskepålegg, smøreoster, oster, prim, syltetøy, og leverpostei.

Skrevet

Mine unger (3 1/2 og 20 mnd) får alt vi spiser. Vi har et normalt og sunt kosthold, med bare rene råvarer, bruker aldri ferdigposer eller sauser eller supper. Av pålegg FÅR de alt de vil ha, men spiser helst kaviar, makrell i tomat og leverpostei...

Sjokopålegg har vi aldri hatt i huset, så det tror jeg ikke de har smakt engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...