Gå til innhold

Kan dette være bra??


Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 8,5 mnd vil ikke sove på dagtid..

Er kjempetrøtt og kjempesinna fordi hun er trøtt, men hun sover så utrolig lett at hun våkner etter 5 minutter..

så blir hun umulig å legges videre også. føler dagene består av å roe ned en illsint supertrøtt baby som absolutt ikke klarer å sove... hun har vært slik siden hun var født nesten..

 

om natten sover hun kjempebra. men hun sover ganske lett da også mange ganger.

ellers er hun så blid og fornøyd når hun bare er uthvilt. synd det er så sjeldent hun er det..

føler det ødelegger veldig mye.

 

hun har er storebror på 23 mnd som jeg også er stort sett alene med, og føler det går utover han også på et vis.. siden armene mine stort sett er okkupert av en baby-klegg som nekter å ta luren sin.

det blir prøving på legging omtrent 25 ganger om dagen og begynner å bli rimelig lei.

 

spurte helsestasjonen, men den sløve helsesøstera hadde ikke noe glupt å komme med.... blæh..

er så utrolig lei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare en ting som hjelper, stor besluttsomhet fra din side..... Jeg ville funnet ut hvilke tider to ganger om dagen hun viser de første tegn på tretthet, og lagt henne i vognen før hun blir overtrett og "rugget" vognen til hun sovner. Deretter ville jeg, hver gang hun våkner for fort av luren sin, som for henne burde vare minst en time , helst mer, rugget vognen til hun sovner igjen, ikke gi deg, de sovner igjen...... men i begynnelsen tar det tid. Mens hun sover sett vognen på et stille og litt kjølig sted, for du pakker henne godt inn i dyne i vognen, dette gjør du hver dag, til faste tider, og du holder på til hun har sovet den timen , halvannen hun faktisk trenger å sove, etterhvert vil du oppdage at jenta di innordner seg og lærer seg å sove sammenhengende den tiden hun trenger, og ikke våkne så kvikt, du lærer henne faktisk et sunt søvnmønster, og du vil få en glader og mer opplagt unge som ikke trenger å henge i mammas arm hele tiden, men oppdage verden på egenhånd. Dette har alltid virket for meg, trikset er å utføre dette som den selvfølgeligste ting i verden, dette bestemmer mamma fordi det er bra for det, og ikke å gi seg. Ungen skjønner tegninga etterhvert, noen ganger overraskende fort.

Se også på Anna Wahlgren sin hjemmeside, google den så finner du den sikkert. Hun er god på barn og søvn.

 

Lykke til

Skrevet

takk for svar :-)

skal prøve dette med faste sove tider.. må legge til at jeg har prøvd litt, men hun skriker bare så høyt og fælt og sørgelig at jeg har tatt henne opp etter noen minutter.. da skriker hun så fælt og er så sinna at hun jumper opp og ned så hun letter fra madrassen...

en skikkelig sinnababy jeg har fåt.. hehe.

 

takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...