Gå til innhold

Hvor mye veier deres 1 måned gamle babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min guttpå 1 måned veier 6,3 kilo. Synes dette er litt vel mye! Vet ikke helt om jeg bør gi han mindre pupp. Hvor mye veier deres babyer, og er det flere tunge babyer det ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt her veide 4240 når han var tre uker... 6 kilo på 1 mnd høres jo mye ut, men spørs jo litt på fødselsvekt også det... veninna mi sin sønn ble født ca 3700... veide 6 kilo på 6 ukers kontrollen... hun fikk beskjed om å prøve smokk litt.. så ikke han spiste fullt så ofte.. synes du skal spørre på helsestasjonen jeg.. de vet vel best... her er det åpen helsestasjon en dag i uka.. sjekk om det er det på din også.. veldig kjekt å kunne dra innom å veie uten avtale liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jneta mi veide 4694 ved fødsel og veier vel ca 6 kg nå (6 uker idag).

Hun har lagt på seg rett under 200 gram i uka og ingen på helsestasjonen som har reagert. Vi veier også en gang i uka for å sjekke at hun legger på seg jevnt og trutt.

Skal på 6-ukerskontroll idag, men jeg bekymrer meg ikke for den vekta. Blir større biceps på meg....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min sønn veide 4320 da han ble født og veide nå 7260!! ( 7 uker gammel i dag) han har da lagt på seg ca 500 g i uka. på helse stasjonen lo de bare og sa at han i allefall fikk i seg nok næring.. jeg spurte om jeg skulle mate ham mindre men det sa de nei til. Så jeg får stole på det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 5 uker gammel og veier også 6 kilo. Synes også det er litt mye, men tror ikke man skal prøve å gi dem mindre mat. Jeg får se hva de sier på helsestasjonen i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødselsvekt 3426, 1 mnd 3900 tror jeg. Og uke 6; 4500. Går opp ca. 225-250g i uken. Fikk beskjed om at han la på seg litt i øvre kant. Vanlig fra 150-225g i uken. Tror dette jevner seg ut etterhvert. Jeg fullammer og har gitt litt erstatning for å regulere måltidene i rutine. Fikk beskjed om at han IKKE skal ligge mer enn 20 min på hvert bryst...og det er det jeg gjør...for hvis jeg lar han ligge mindre så blir han skikkelig misfornøyd. Skulle vel helst ha ligget v puppen hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius veide 2929 gram da han ble født. Var på 6-ukers kontroll på mandag, og da veide han 4895 gram! Lagt på seg 2 kilo på 6 uker! Han får flaske, 50% morsmelk og 50% erstatning, og trives tydeligvis med det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisa veide 3300 da hun ble født og gikk raskt ned til 3000 på sykehuset. 5 uker gammel veier hun 4300 gram, og er svært glad i masse MME, opptil 180 ml ved enkelte måltider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veide 4490 når han ble født og veide 5035 når han var 3 uker gammel. I morgen er han 4 uker så kanskje jeg skal gå ned å veie han da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guttepjokk var nesten 5600 når han var 4 uker. Han var 4325 når han ble født. Så det er ca 300 g i uka..Han er litt utålmodig, gidder liksom ikke tømme brystet, så jeg har gitt noe mme hver dag. ( ca 200ml i løpet av 1 døgn)...så helsesøstera sa at han bare kunne være utålmodig med den vektøkningen.

Så hør hva de sier på 6 ukers-kontrollen, men ikke kjøp det helt. det er lov å tenke litt selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...