Gå til innhold

Utvendig ultralyd i uke 6+0


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kunne bare se fosterposen. Er det vanlig???

Jeg hadde en innvendig ul med datteren min i uke 6, og da såg vi hjertet banke............

Litt engstelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man ser mye mindre på en utvendig Ul,enn på en innvendig.

 

Trodde ikke de gjorde utvendige så tidlige en gang. Trodde ike det hadde noe for seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) man ser ikke mye på utvendig ult :=) jeg var på ultralyd i går,innvendig pga utrolig smerter i underlivet... de trodde embroet lå utenfor livmoren.. men det gjorde det ikke:) så hjerte slagene med engang å alt det andre.) det var utrolig godt å se:) skal på ny ultralyd om 5 uker,men da må jeg dra til tr hjem på en mere utreda ultralyd,pga jeg har blod type rh minus o :) er nå 7 uker på vei :) så er helt normalt at de ikke ser noe spess så tidlig i svangerskapet:-) det går helt sikkert bra:-)) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt nomalt med utvendig ul så tidelig. Jeg har også hatt det forige svangerskap. Tok da ul rett før uke 6, så da bare fosterposen og plommesekken. Som legen sa, det er no der. Han ville vel ikke si no mer siden det var så tidelig, og det da er vanskelig å garantere at det er ett foster der. Det var det, og på ul'n 10dager etter slo hjertet som bare det!

 

Skal på ul sjøl neste onsdag. Spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det ikke er helt vanlig med utvendig ul så tidlig, det mest vanlige er nok innvendig så tidlig. Jeg ville ikke tatt utvendig såpass tidlig, husk embryoet ligger langt nede, å skal man sikkert se om det er liv eller ikke så ville jeg ikke stolt på noe annet enn innvendig. Jeg hvet noen tar utvendig, men da fikk jeg beskjed om att det var ikke sikkert vi så hjerte etc. Så jeg har tatt innvendig å vi fikk se det lille hjerte slå 6 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. har åsså vært på UL i 5.uke....såg åsså bare fosterposen.. vaginal-UL viser nåkk litt annerleds enn utvendig som du sier når det er så tidlig i svangerskapet:) gi det noen uker så vil du se forandringer. håper dette hjalp litt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å forklare litt bedre hva som sjedde når jeg var på ul sist svangerskap. Jeg var 5+5 og skulle på første ul for å sjekke at fosteret lå i livmora.

Har tidligere fjernet den ene egglederen i forbindelse med svangerskap på utsiden av livmor, så jeg har bare en eggleder igjen, og må si jeg har veldig lyst til å ha den en stund til... :-)

Legen jeg var hos er en lege som ofte håndterer saker i forbindelse med risiko svangerskap. Han tok først utvendig ul. Som sagt så vi da fostersekken og plommesekken. Når vi tok den innvendige ul'n etterpå viste den akkurat det samme som den utvendige.............. HAn gjorde dette for å være helt sikke på at han hadde fått med seg alt. Når jeg var på nye ul'er 10 og 20dager etter dette ble det bare tatt utvendige ul'er, da så vi hjertet slå, og alt så meget bra ut..

Jeg tror dette med ul'r kommer veldig ann på leger og aparater.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...