Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg har en datter med litt eksem i huden. Jeg tør derfor ikke bruke vanlig ullundertøy på henne. Har hørt at det finnes enkelte typer ull som skal kunne brukes til tross for eksem. Noen som har gode råd til meg der ?
ALIICE Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jepp! Bruk ull med bomull på innsiden eller et annet materiale. Devold har supert ull undertøy med silkebløt innside, Cubus har ull med bomull inni og undertøy merket petite beaute (hvordan staves det?) har ull med bomull inni=) Har alle typene og de er kjempefine!
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Jeg har Janus lekedrakt til vesla ,med flosset innside.Vet ikke om det er bedre? Så de hadde samme typen på Spar-Kjøp og den er kjempedeilig;-) Merket der hette Iris,men akkurat den samme som den jeg har fra Janus.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Tror forresten Joha har bomull på innsiden...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Vi har også brukt ulltøyet fra Cubus hver høst/vinter på vårt eksembarn. De med høy hals er supre, for da kan man bruke all slags ulltøy utenpå (vi har en del hjemmestrikkede gensere) uten at dette kommer i kontakt med huden og skaper kløe.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Vi har brukt mye ull/silke klær, trøye og stilongs. Selges både hos Enlgebarn og Nøstebarn. Jeg har kun erfaring fra Englebarn. Er kjempe fornøyd! De reklamerer jo også for at ull/silke er bra for eksemhud og min erfaring er at dette stemmer. Men det er dyre klær, ca 200 for en trøye eller stilongs ( de har body også, men de har vi ikke brukt ). Så jeg kjøpte først bare et par trøyer og brukte de mye en periode, trenger jo ikke vaskes ofte hvis det ikke er skitt på de. Så har jeg kjøpt et stort lager nå når jeg vet at lille prinsen min tåler de. Kanskje det er innbildning, men jeg syns nesten at huden hans ble bedre i fjor vinter av å bruke slike klær, men det kan være tilfeldig og det er dessuten forskjell på barna, så selv om de er supre til min, så må du prøve de ut litt først for å se om de passer til din datter før du eventuelt går til storinnkjøp! Bruker også de ull/bomull klærene fra Cubus, men de er jo på langt nær så varme og dessuten føles de våte når barna blir våte, ull/silke klærene føles mye tørrere. Så mitt råd er å prøve sånne klær!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Hei jeg kan bare svare utifra meg selv og lillegutt da, men vi har begge nok med eksem, jeg på armene , hendene og litt på bena og lillegutt stort sett på hele overkroppen. Ingen av oss plages med å bruke janus ulltrøyer iallfall. Jeg kan bruke alt av ull på eksemet, men jeg er ikke så plaget som mini da, han hadde på seg en hh trøye i fjor og så ikke ut etterpå. Den la vi fort bort. Det er nesten bedre enn å bruke de(janus) enn vanlige bomulls langermete fordi vi blir så klamme og får så mer eksem. Jeg går i singlet hele året jeg.Eneste måten å finne ut av det på er nesten å prøve, noe kan funke på en ,men ikke på neste man. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå