Gå til innhold

Til dere sykemmeldte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var dere kommet da dere først sykemeldte dere?

sliter litt men synes det er flaut og be om sykemelding fordi jeg er så ufattelig sliten...klarer ikke mer snart...er 27 uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 28 uker og ble 80%sykemeldt ca...

Skrevet

desverre sykemeldt fra 21.uke....noe 100% og noe aktiv sykemeld.....mye pga jobben som var fysisk veeldig slitsom og det bare gjorde at BL ble værre og værre på veldig kort tid:S

Skrevet

ha!

og jeg "slår" dere alle ned i støvlene med sykemelding fra uke ti og ut! DET har vært kjedelig det!

synes ikke dere skal pines over å be om det så langt på vei..klarer man ikke så klarer man ikke..prøvde meg to mndr på aktiv jeg..men det gjorde i grunn vondt verre bare

Skrevet

uke 30 (hjelpepleier)

Skrevet

Fra uke 32 40% sykemeldt, og det er fordi jeg har kranglet med legene siden uke 25. Han gynekologen ville sykemelde meg 100 % siden uke 25 pga sv. diabetis, fare for sv.forgiftning, sterk bekkenløsning og nå carpal tunell syndrom i begge hennder.

Jeg er i uke 34 og tror at fra uke 35 vil jeg sykemelde meg 100 % orker ikke mer, er virkelig sliten. Jeg har presset meg enormt mye og sjefen min ser det også

Skrevet

Ble aktiv sykemldt i uke 7 cirka, pga kvalme...

Ble 100% sykemldt i uke 22 cirka, bla pga bekkenløsning..

Nå er jeg 34+4, og er ganske lei kan du si..

Skrevet

var enda i fødselsperm med jenta mi da jeg ble gravid, å ble da sykemeldt med en gang permisjon var over, da jeg var 8 uker på vei.

Så hvis jeg ikke hadde vært i perm hadde jeg blitt sykemeldt med en gang jeg hadde testa positivt. Hadde bekkenløsning med første, å det hadde ikke gitt seg under fødselspermen, å siden jeg ble gravid igjen ble det rett over i sykemelding. Selv med 100% sykemelding fra "dag 1", og fysio er jeg mye værre denne gangen enn sist.

Skrevet

Har vært 100% SM fra uke 5 pga risikosvangerskap (mistet 4 ganger etter hverandre) så kom det som perler på en snor både kvalme, oppkast og kraftig bekkenløsning.......

Nå er det 4 uker igjen og jeg gleder meg til fødselen er over :)

Er meget godt råd er å tenke på seg selv, HI. Ingen mening i å være totalt utslitt når babyen kommer. Det er ikke OK for noen.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble sykmeldt i uke 22 tror jeg. Men det var fordi sykehuset og lege var redd jeg skulle føde før tiden. Hadde en del blødninger fra 2 tri. Jobbet som barnehage asistent.

Skrevet

100% sykemeldt fra rundt 20 uke eller no. Før det hadde jeg vært mellom 40 og 60% sykemeldt siden uke 7-8. Mange forskjellige grunner til det. Sliten, kvalm, arbeidsmiljøet på jobben etc.

Men fy fader så ufattelig kjedelig det er og har vært. I uke 30 nå.

Skrevet

Rundt uke 19- 20 ble jeg sykemeldt 40 % Jobbet 50% til uke32. Jobber som kokk med mye stress og tunge løft. Var plaget med depresjon i begynnelsen av svangerskapet som tappet meg..

Skrevet

100 % skymeldt fra uke 20. Fikk prolaps i ryggen da, klarte ikke å gå engang...

Skrevet

Jeg ble 100% sykmeldt i uke 26 pga høyt blodtrykk:-(

Må til legen/Ullevål hver uke for å sjekke blodtrykket. Får ultralyd hver gang jeg er på sykehuset slik at vi får sett at gutten vokser normalt.

Skrevet

40 % sykemeldt fra uke 12

100 % fra uke 19

Tvillinger og ille bekkenløsning her.

Er straks i uke 31, og ganske lei. Klarer ikke å gjøre stort, så det blir mest å sitte hjemme... Samtidig er jeg jo glad for hver dag de holder seg i magen. Håper ikke de kommer så alt for tidlig.

Skrevet

Jeg slår dere alle. 100% sykemeldt to uker før jeg ble gravid. Det har vært en kjedelig, tung og lang tid. Men nå er jeg snart over på siste etappe:o)

Fulltidsstuderte og jobbet sist helt ut. Apropos det så lå jeg i fødsel for 5 år siden, tiden går fort så nyt den:o)

Skrevet

Jeg ble 50 % sykemeldt i uke 29. Økte det til 70% 6 uker etterpå.

Skrevet

Ble sykemeldt 50 % fra uke 27 fordi jeg er sliten og begynte å få vondt i ryggen og smerter når jeg gikk hvis jeg var sliten eller hadde gått for mye. Har helt fri et par dager i uka og jobber kortere dager de andre dagene. Det har hjulpet veldig for meg.!! Nyter å kunne ta det med ro hjemme. Rydder litt og ordner ting som skal være klare til babyen kommer. Det er ingen som er tjent med at jeg er utslitt til fødselen!! Ingen takker deg etterpå for at du har jobbet fullt istedenfor å ta det litt mer med ro. Men mange skjønner kanskje ikke hvorfor man trenger å være sykemeldt når man virker så frisk. Men ta hensyn til dere to og det er veldig godt å kunne ruge litt hjemme. Ha tid til å kjenne spark og bevegelser og tenke at dette er godt for dere begge. Man er kanskje gravid et par-tre ganger i livet og hvorfor ikke nyte tiden. Det er ikke bare bare å være sliten heller. Jeg var så sliten at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.... Sovnet nesten gående på vei hjem fra jobben...... Nå er det som sagt mye bedre og delvis sykmelding er løsningen for meg nå på slutten. Godt å ha litt kontakt med jobben også! Er du veldig sliten så ta imot sykmelding. Bedre det enn å plutselig bli 100% sykmeldt.....

Skrevet

Jeg ble sykmeldt 100% allerede i uke 20. Kræsjet litt å ha invalidiserende bekkenløsning når man jobber som frisør.. Er glad jeg ble sykmeldt såpass tidlig, for jeg blir bare mer og mer handikappet, og orker ikke tenke på hvor ille ting kunne hvert om jeg ikke tok det med ro fra uke 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...