Gå til innhold

Budsjett?

♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger har dere på bryllupsbudsjettet deres? Og på hvilken måte skal dere gifte dere (kirke, lokale for festen, type kjole, antall gjester o.l.)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 50 000. Kirke, Idrettshus til lokale. Brudekjole fra belleamie og ca 50 gjester

Skrevet

vi ser for oss at vi skal komme langt med ca en 60 000 eller noen sånn. Må legge til at det er ett og et halvt år til vi skal gifte oss og at vi har planer om å kjøpe inn alkohol hver mnd og spare sånn at det ikke skal bli en stor utgift der og da. Merker ikke et par hundre i mnd liksom i forhold til 5-10 tusen på en gang. Ellers har jeg mest sannsynlig tenkt og benytte meg av Torunns når jeg finner den perfekte kjolen for det er ikke tvil om at man sparer masse på det. Problemet vårt er at vi ikke har noe sted å ha mottakelsen enda. Det er liksom ingen steder jeg kan tenke meg på det stedet vi skal ha det, og jeg er ganske kresen ettersom jeg er opptatt av bryllupet skal ha en viss stil (uaktuelt med grendahus eller noe sånn liksom). Har sett på å leie sånn telt men det koster jo over ti tusen (da med bord, stoler og duker etc) og da blir nok budsjettet litt sprengt ja.

Når det gjelder antall gjester skal vi ha ca 50 til middag og kanskje 100 til kaffe. Har ikke råd til å spandere middag på alle da vi har lyst å ha en ganske dyr meny. Men jeg tenker at man gifter seg bare en gang og jeg har drømt om det hele livet så når jeg gjør det skal det være sånn jeg har drømt om!

Skrevet

Vi regner et sted rundt 70-80 000 kr. Da blir det ca.45-50 gjester, lukket selskap i restaurant, brudekjole fra Torunns regner jeg med. Vet vi får 20-25 000 av mine foreldre og regner med å klare å spare 50 000 selv på et år. Håper det holder, men kan nok ikke slå på stortromma når det gjelder alt.

Skrevet

ca 60 000 regner vi med,og 70 gjester.Blir en del unger,så ca 50 voksne.

10 000 til musikk,4500 for kjole fra Torunns Drømmekjole(har kjøpt den alt:)brudepikekjoler 3150,

3000 for lokale,6000 til drikke,6000 til mat som vi lager selv,3600 til frisør,1000 til velvære,3000 til blomster..det var vel det viktigste.Resten er småsnacks0)

Skrevet

Vi gifter oss på Frognerseteren 12 januar og beregner ca 75 000,-

Vi blir 33 gjester, 1500,- pr kuvert, men det inkl fingermat, musserende, 4 retters middag med vin, bryllupskake og kaffe avec samt bordedekorasjoner. Åpen bar etter kaffen. Ca 4000,- for blomster i vielseslokalet og bukett. Fotograf 4900,-, håper på å få sydd om mammas gamle kjole til rundt 3000,- , 3900,- for brudesuite, 600,- for sminke, 2000,- for håret, trykte invitasjoner, bordkort og menyer +++

Vi dekker 40 000 selv, 20 000 fra foreldene mine og resten fra svigerforeldre.

Skrevet

som en litn regel kan du bare tenke at d blir dyrere enn du tror!!!!!!!!!

alt koster og d dukker stadig opp småting man kanskje ikkje har tenkt på.

vårt bryllup kom på 90.000kr

vi var 70til middag + 10 til kaffe.

hadde festen på bergen døvesenter. tok med mat og alkohol sjøl.

sparte alkohol i 1år så den utgiften e ikkje med i de 90tusen.

sparte kjempe masse penger på mat og at et vennepar laget denne, så vi har spart der vi kunne.

alikevell kom vi opp i denne summen..

men d va så absolutt verdt kvar ei krone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=)

kan skrive ned litt summer her bare for å gi en pekepinn:

mat; 12.000

serveringsfolk 9000kr

kjole m tilbehør; 13.000kr

dress mann ; 4000kr

musikk; 7000kr

fotograf; 5200kr

i tilleg til dette kommer masse andre ting, pynt til bordene, blomster, brudebukett, brus o.l, kaffe, kaker,

ting vi fikk som ikkje va m i budsjett e:

alle kaker

brus og blandevann

brudebukett

vin til maten

brude bil

ringer

laget kirkeprogram og sanger sjøl

komme ikkje på meir akkurat no

Lykke til alle sammen, og gled dåkke!!!=)

Skrevet

Jeg støtter Happy H i at det blir dyrere enn forventet. Vi brukte 120 000 og hadde ikke tenkt å ha et fancy bryllup... Var 50 gjester på en fjellstue med 4 retter, med viner, musserende etter vielse. Kjole til 9500 og dress til mannen til 10 000. Klær til barna, fotograf, blomster, kake, frisør, vielse (giftet oss humanetisk), kaffe avec og sikkert noen andre ting jeg ikke husker...

Skrevet

omg.....tror vårt kommer til å bli på rundt 20000kr mer enn det har vi rett og slett ikke!

Det som koster mest er kjolen og ringene, mamma lager mat og vi har festen hos mine foreldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...