Gå til innhold

Dere med bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å lure på om jeg har fått det.. hadde det med forrige mann helt på slutten.. Men det er akkurat som bekkenet stivner av og verker.. kanskje det er en låsning jeg har?? men lurer på om jeg skal forsette på jobb eller sjukemelde meg en liten stund... jobber som stuepike og er mye gåing kan du si.. men hvor mye vondt må en ha for å sjukemelde seg(har høy smerte terskel) og vist jeg forrsetter å jobbe kan det da bli verre??? skal jo ha dette bekkenet helt til begynnelsen av mars.... noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legen, og spurt om han kunne henvist deg til en fysioterapeut som kan mye om bekkenløsning.

Jeg går på gruppetrening i sal og i vann, samt gravidyoga. Har hatt to dagers ergonomikurs som var veldig informativt også.

Det værste du gjør er å legge deg på sofan og bli passiv...

Kansje 50% sykmelding kan være noe, da du bør slappe av etter treningsøktene. Evn tilrettelegging som jeg har vært knallheldig å fått.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg blir verre av å jobbe lange dager. Klarer å holde det i sjakk nå som jeg kun jobber 50%. Fysioterapi hjelper også (for meg hvertfall). Får du smerter så bør du hvile bekkenet, enten ved å legge deg nedpå en halv time, eller jobbe redusert :) Lykke til!

Skrevet

Høres ut som det er bekken LÅSning du har fått, ikke løsning. Jeg har selv fått det, og det kjennes ut som trykk mot bekkenet og at det har låst seg fast. Er nå 100 % sykmeldt og går til behandling hos kiropraktor. Dette hjelper veldig!!! Hadde vært sjanseløs uten...

Minuset med å gå til kiropraktor er at det er privat og at en må betale litt mer. Jeg har nå hatt 3 behandlinger og skal ha to til, hver behandling koster 280,-. Synes det går fint å betale dette, alternativet er ikke så morsomt å tenke på. Hvis du får henvisning til fysioterapi, sørg for at det er henvisning til manuell terapi. Vanlig fysioterapi kan ikke gjøre så mye med låsning og du vil ikke få så mye ut av det enn massasjen. Ved låsning bør bekkenet brytes på plass igjen og dette er noe som KUN kan utføres av autoriserte, dvs manuell terapeuter, kiropraktorer eller naprapater. Hvis en vanlig fysioterapeut utfører å "brekke på plass" ledd bør en være veldig obs om de kan dette og om de er utdannet til å utføre dette. Er nemlig mange som kan litt, men ikke har utdanning. Skummelt hvis de gjør noe feil...

Håper du blir bedre ved å få behandling og at svangerskapet vil fortsette mest mulig smertefritt! :)

Skrevet

Ps. jobber innenfor sektoren derfor så påståelig... ;) Litt bedreviter.. He he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...