Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 I går natt hang tulla på puppen så og si hele natten. Siden hun har vært vrang å få til på høyre puppen tilbydde jeg mye den og hun tok den:) så sov hun plutselig 5 timer i strekk og da våknet jeg med den enorme ømme puppen. Har hatt brystspreng/ødemer før men fy fade dette var vondt. Den er ikke varm eller rød men tydelige harde felt. Så i dag har jeg lagt henne hyppig til men ikke latt henne tømme den helt for å ikke øke produksjonen,. Det ble mer smertefult etter pumping så det gjorde jeg bare til morgenen.(Da tømte jeg den helt) Nå er den ikke så hard lenger men fremdeles ømEr noen harde felt, men ikke på langt nær slik som i dag tidlig. Er dette brystbetennelse eller begynnelse til en? Er flink å holde puppen varm og legge henne ofte til men hva skal jeg gjøre i natt? Hun er umulig å vekke å legge til puppen om hun sover og pumpen gjør det verre:( Føler meg litt pjusk men ikke feber.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg hadde noen brystbetennelser med førstejenta og det som hjalp for meg var en varm dusj og masere på de harde klumpene... Og det var tipset jeg fikk fra HS.. FY F.... og vondt det gjør men det hjalp på meg.. Opplevde ofte at jenta kasta opp når jeg ga henne puppen som var vond.. Kan ikke svare deg på om det er begynnelsen eller er en for vi opplever vell alle dette forskjellig men jeg vil tro at det er begynnelsen på en.. Prøv dette, håper det hjelper, vet hvor vondt dette er..
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 ja har på varme kluter når jeg ammer henne men tør ikke la henne tømme hele puppen om du sskjønner for da blir produserer den vel bare mer? Melken renner godt ut når jeg handmelker og når hun spiser men er fremdeles ømt der det har vært hardt, er vel igrunn litt hardt enda. Men i natt bør jeg vel handmelke om jeg ikke får lagt vesla til?
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 De siste gangene jeg kjente at det var betennelse på vei trengte jeg faktisk ikke melke i det hele tatt.. Jeg bare satt meg i badekaret med varmt vann og maserte så tårene sprutet... Prøv og masere på det du syns er hardt.. Du produserer nok mer selvom hun ikke tømmer den å for da produserer den vell opp igjen uansett liksom...
Nemofish Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Har hatt noen brystbetennelser, og min erfaring er at det har hjulpet å tømme og tømme og tømme! Har ikke virket sånn at det har blitt værre fordi produksjonen har blitt høyere! Lykke til! Veit hvor dritvondt det er! (
Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Da er dte bare å tømme det da natta gjennom? Hun sover jo gjerne 5-6 timer i strekk og er umulig å vekke men da får jeg bare ta pumpa. Nå har hun fått kost seg med puppen lenge og de harde feltene var borte men fremdeles ømt og vondt. Heldigvis renner melka godt så hun slepper å suge så hardt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå