tinemor81 Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hei! Nå håper jeg en av dere kan hjelpe meg.. Min lille jente på snart 7 mnd vrir seg unna puppen hele tiden nå...har fullammet i 5,5 mnd, begynte med grøt og hun elsker det..nå begynner hun å vise interesse for middag også... Men puppen har blitt mer og mer uinteressant de siste dagene nå...jeg har gitt henne mme og det glir rett ned og hun liker det godt. Jeg har jo kjempespreng nå og får ikke til å pumpe. Det har jeg i grunnen aldri gjort. Sliter med å få ut 80 ml på en hel time..og da svetter jeg og blir veldig sliten... merker at jeg er lei av det stresset med å prøve hele tiden.. Er det noen som har noen tips til å få bort melken uten å ta tabletter? Kan legge til at hun våkner ofte om natta og spiser litt av puppen men vil ikke ha så mye som hun spiste før.. etter det ligger hun veldig urolig..
Lykkekløver Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Hvis du ikke vil amme lengre, så er det noen tabletter man kan få hos legen som gjør at melka blir raskere borte. Ta en telefon til legen du. Jeg husker dessverre ikke hva de heter. Ellers så kan man pumpe vekk værste sprengen og ikke mere, altså bare ta toppene. Da trenger du ikke pumpe så mye og lenge. Da blir også melken borte etter hvert. Min lille gutt er heller ikke så interessert lenger i puppen, han er 6 mnd. Får han til å ta når han er veldig trøtt eller veldig sulten. Har også en del spreng for tiden.. Men, den er jo fin å ha på natta når han våkner, da vil han jo ha pupp og jeg får også amma han om morgenen, slipper da å stå opp så tidlig. Jeg håper sprengen gir seg litt etterhvert. Uansett lykke til da!
gullborg Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Samme problem her også. Fullammet i 6 mnd og har nå begynnt å introdusere grøt. Det likte han fra første stund og nå vil han nesten ikke ha pupp. Bare vrir seg unna og skriker. Får han kanskje til å ta av den verste sprengen. Har lyst å amme en stund til, men får se ann hvordan dette går. Det er jo lurt å amme når man introduserer nye matvarer, så får vel prøve litt til tror jeg. Kanskje ingen gode tips fra meg, men du er iallefall ikke alene om problemet da hvis det er noen trøst.
tinemor81 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2007 tusen takk for svar..godt å vite at vi er flere som styrer litt for tida..da er man liksom ikke så alene..det er jo ikke til å unngå å føle det ammepresset der ute synes nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå