Tvillinger og storebror! Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Fikk vite idag, er i uke 25+6 nå....nøyaktig 100 dager til terminen, så sier ul-legen idag at vi venter tvillinger??!!! Har vært på ordinær ul tidligere, (har sv.diabetes så d blir flere ul) men da kunne han ikke se om det var gutt eller jente.....først sa han gutt, så jente, så ble d gutt igjen....Selvfølgelig kunne han ikke se det når det faktisk var en av hver der inne!!!! Hva nå??? Tror jeg er litt i sjokk!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hehe.. Skjønner at du er i sjokk ja. Var passe nervøs for om det var to da jeg var på ul også, men her er det bare en. Men man må bare ta det som kommer. Det går helt sikkert kjempe bra. Gratulerer så mye!! =)
Jente73_tvillinger Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 vet akkurat hvordan du har det, selv om jeg fikk beskjeden mye tidligere enn deg! Skrekkblandet fryd, føles det som..hehe. Nå tror jeg bare du skal la nyheten synke inn - og så etterhvert vil du nok som meg begynne å merke at sjokket og skrekken blir byttet ut med glede. Det er over 1 måned siden jeg fant ut av det og jeg bare gleder meg nå. Tenk så heldig jeg er - jeg får 2 på en gang Du vil merke at man faktisk føler seg ganske unik når man bærer to, får masse positiv oppmerksomhet, folk tar veldig hensyn og er ganske så nysgjerrige. Er ikke magen din ganske stor da? Min er allerede stor og synlig, til tross for bare 16 uker. Gratulere masse, nå kan du besøke Tvillinger og Flerlinger siden og bli kjent med oss der inne. Samt http://www.tvillingforum.com - her finner du svar på masse spørsmål som kommer til å dukke opp etterhvert. Lykke til
Tvillinger og storebror! Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 magen min er ikke så voldsomt stor, har bare gått opp 2,5 kilo....men så gikk jeg ned endel i begynnelsen av svangerskapet. Så har jeg en 17 mnd gammel gutt fra før, så alle sa at det var derfor magen min kom så tidlig.(han var nesten 1 år når jeg ble gravid igjen) Men nå er jeg blitt bekymret for når babyene kommer, da det var hasteks med forrige kar så regner jeg med at det blir ks denne gangen. Men vet du hvor mye tidligere tar de planlagte ks med tvillinger?
3barn+en spire Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 dobbel lykke .Jeg har alti ønsket meg tvillinger nå er denne 4 mann så blir nok ikke noe av nei..Lykke til videre;-)
Jente73_tvillinger Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Heisann, Tror det kommer an på hvilket sykehus du hører til....noen sier at man ikke lar svangerskapet gå over 37-38 uker, mens andre steder lar de deg gå til termin. MEN - hvis du skal ha planlagt ks så kan jeg tenke meg kanskje 2-3 uker før tiden?? Nå tipper jeg bare altså, men jeg ville jo tro at om barna vokser greit og alt er fint, så prøver de å unngå at du får premature barn?? Høres logisk ut for meg iallefall.... Jeg ble satt igang forrige gang, min gutt er nå 2 år - så det er min største frykt nå - jeg orker ikke en igangsettelse igjen for det var ikke noe moro!! Ikke det at fødsel skal være så veldig latter-vekkende, men jeg hadde vondt veldig lenge - så jeg håper jeg kan få oppleve at vannet går, vanlige rier og faktisk press-rier. Sist gang måtte jeg presse uten dem pga epidural... Uff, jeg vet så utrolig godt hvordan du har det nå - håper du snart klarer å begynne å glede deg Kjempegreit å få en av hver da! Da får storebror en kompis, du får jenta og tvillingene har det båndet de alltid vil ha akkurat fordi de er tvillinger. Synes du skal bestille time hos jordmor veldig raskt slik at du kan få svar på flere av disse spørsmålene - greit å prate med noen som faktisk vet hva de snakker om - jeg er jo ganske ny på dette jeg også
Athina' Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Gratulerer med spennede og sjokkerende nyheter :-) Men jeg må spørre, hvordan er det mulig å ikke se at det er 2 på ordinær ul? Er den ene gjemt bak den andre? Er jo litt rart det også for de sveiper jo over hele magen og på sidene med den dingsen. Ble litt smånervøs nå, siden alle fleiper med at det er 2 der inne til meg for jeg har så høyt sf mål, til og med jm sa det jo. men hos meg er det ikke mulig for jeg har vært på mange ul tidlig også :-) Fikk du noen forklaring på det?
"gullet" Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 oisann... ja skjønner du er i sjokk... men riktig til lykke :-) blir vel sykmeldt snart da, har lest en plass at d er vanlig og bli sykmeldt rundt uke 29 når man venter tvillinger... men utrolig at de ikke har sett d før...
jente08&jente2010<3 Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 vil bare si lykke til jeg:)
Josefine & Oline Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Heihei og dobbelt gratulerer! ) Klart det kom som et sjokk, særlig når du fikk vite det såpass seint...? Men det kommer til å gå bra, veit du, du må bare slappe av alt du vil, og la andre stå på pinne for deg! ) En gutt og ei jente må vel være perfekt? I slutten av august gikk det et program på Nathionlal Geographic som het "I mors liv - tvillinger, trillinger, firlinger", veldig fint! Jeg så på det, for det var mange som sa til meg også at det måtte være to hos meg, jeg er mye større enn normalt. Folk mente jeg måtte være lenger på vei enn jeg sa, men på ul fant de ut at jeg var litt kortere...men de fant bare en, da...men det gjorde de jo hos deg og, i første omgang? Ja, men det programmet, ja...husker en ting derfra som jeg syns var så koselig...det var et tvillingpar gutt/jente som til stadighet på ul så at lå kinn mot kinn og koste gjennom fosterhinnene... da de var et par år gamle (trur jeg) var favoritt-tidsfordrivet å stå på hver si side av ei gardin og kose, mens de lo seg mest ihjel! ) Så søtt, og så rart! Ser forresten at noen lurer på dette med sykemelding for deg. jeg leste i boka "På vei" av Gro Nylander at de som bærer to eller flere babyer ofte blir tilbudt sykemelding fra uke 20. Bedre å sykemelde en så å si frisk tvillinggravid enn å risikere at det fødes premature tvillinger som ville ha økt risiko for handikap, og som ofte må igjennom komplisert sykehusbehandling. Du får vel tilbud om sykemelding ganske snart, du da? Det kommer nok an på hva slags jobb man har og, aner ikke? Uansett, lykke til!
Tvillinger og storebror! Skrevet 25. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2007 Nei fikk ikke noen forklaring, men det kan skje sa legen. Alle målene han har tatt på tidligere ul kunne ikke stemme sa han, for han kan ha målt litt på jenta og litt på gutten.....Den ene, jenta tror jeg, ligger helt nede i bekkenet med hodet og en arm framme derfor fikk han ikke øye på den før det kom en arm opp til broren.
Tvillinger og storebror! Skrevet 25. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2007 Har vært sykemeldt fra uke 11, pga kraftig bekkenløsning og smerter ved, og rundt keisersnitt-arret. Nå skjønne jeg jo hvorfor det river så rundt arret, når den ene ligger med nesten hele kroppen der nede. Syns fortsatt at det er litt for uvirkelig, men det synker vel inn snart! Takk for svar alle sammen!
<3 <3 <3 juuuhuuuu <3 <3 <3 Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 jeg skal også ha to! skal på ultralyd å smugtitte om det er gutter eller jenter eller en av hver! jeg gleder meg halvt i hel for å få tvillinger....!!! men det er ganske sprøtt å tenke på! jeg er litt kortere på vei enn deg. 19 uker her.... Gratulere!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå