Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 2 uker. Er min første så jeg er usikker på mye. Jeg lurer på om det er for tidlig å lære henne å ta smokken? Hun vil ikke ha den. Hvordan gjør jeg det i så fall? Jeg er godt i gang med ammingen, men mange ganger så suger hun og koser 2 timer i strekk.. Det er derfor jeg vil lære henne å bruke smokk. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg og begynnte i 2 ukers alderen med mi jente.. bare til å prøve litt hver dag, så venner ho seg nok til det.. anbefaler avent sine smokker..

Skrevet

Er ikke for tidlig nei, så lenge hun tar puppen og amminga går greit så. Her begynte gutten med smokk da han var ca 3 uker, han tok den med en gang. Må sikkert bare prøve å gi henne den flere ganger, tar den sikkert til slutt :)

Skrevet

Jeg begynte å når han var 4 uker. Vi slet litt med ammeteknikken i starten, så jeg ville vente litt. Men han brukte også puppen som smokk, så jeg var jo nødt til å finne på noe. Han ville ikke ha den i starten. Var vel ikke før han var 7-8 uker at han beynte å kose seg med den.

Mange som er i mot den smokken, men hvis man skal holde på å sitte i timesvis å amme blir man smårar. Trodde det var bare å gi babyene smokken jeg, men man må vist faktisk jobbe litt med det!

Skrevet

Har ikke noen tips annet enn at du bør prøve NUK sine smokker.

Skrevet

Ikke noe problem dersom ammingen er godt i gang og barnet har ammeteknikken inne. Min sønn skjønte alt det der med en gang så vi begynte da han var tre dager gammel (er nå 14 dager). NUK-smokkene er de aller beste!

Skrevet

Vi prøvde også tidlig, men fikk det ikke til.....så plutselig når hun ble ca 5mnd gikk det!!! Så fortvil ikke, det er visst aldri for sent....hehe!

Skrevet

lillegutten her fikk smokk før vi begynte med amming....( han lå på nyfødt intensiv, og der dypper de den i sukkervann som smertelindring når de skal ta blodprøver og sånt....) han liker bare de gammeldagse kulesmokkene.....har prøvd mam, avent, og nuk men han skal bare ha de kulesmokkene....vi også har brukt lang tid på amming, og smokken hjelper....noen babyer har større sugebehov enn andre, skal man ha de på puppen i en evighet blir man jo så sår at man greier ikke amme til slutt....

Skrevet

Vi prøvde etter 10 dager, men ho tok den ikke noe særlig før etter 6 uker. Jeg syns mam-smokkene er best, de er litt avrunda og sitter best rundt munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...