Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Han er tre uker og legger godt på seg. Spiser mye og lenge når han først spiser, men sover gjerne 5-6 timer i strekk. Både dag og natt. Er ikke det litt mye??
simsalabima Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hei! Jeg har ei jente på 2 uker. Hun sover også mye. Jeg fikk beskjed om å vekke henne hver 3 time for å gi henne mat. (men dette var de første dagene..)Noen ganger bruker jeg 2 timer for å få henne våken nok til å drikke. Men hun trives bra og har lagt godt på seg.. Jeg er også så i tvil ang dette.. Skal jeg fortsette å vekke henne hver 3 time, eller bare la henne sove så våkne av seg selv. Det vil da gå som hos deg ca 5-6 timer før hun våkner..??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 jeg ser liksom ikke nødvendigheten av å vekke så sant vektoppgangen er så bra... Han får jo tydligvis nok mat?? Men synes jo det er mye å sove så lenge....... HI
simsalabima Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Ja er jo sant det.. Bør jo kanskje være glad vi har rolige babyer:) De har testet henne for gulsott 2 ganger uten resultat. Er redd hun kjeder seg:) Lykke til!
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Vel, dette er ganske enkelt. Nyføde går noe ned i vekt, og da er det viktig å vekke dei til mating. Etter ca 2 uker kan dei godt få sove, men pass da på at dei legger på seg. Jenta mi er nå 11 dager, og sover ofte 4 - 5 timer. På dagen hender det eg vekker henne, få i henne mat før me skal ut eller ete middag... Ellers får ho sove. Dersom du absolut må/vil vekke til måltid, så kle av dei ned til bleia, og legg dei i liggestol, teppe e.l. Da vil dei bli kalle, og våkne av det. Gi mat og kle på igjen. Gjorde eg med mi, tok likevel opp til 45 min å vekke da...
Poteto Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 eg har ei på 8 uker nå. som har såvet mye hele tiden.. såvet hele natta frå uke 3.. så lenge ungen legger på seg og virker fornøyd, så bare la han såve.. men pass på vekta da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå