Gå til innhold

Menn og husarbeid!!! (klage/sutreinnlegg, samme som 3 trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har menn så vanskelig for å sette inn i oppvaskmaskinen? eller gjelder det bare min samboer? han setter av og til inn tallerkener,men ikke bestikk og glass. Jeg gidder ikke å ta det (gjør det noen ganger) så da får det hope seg opp på kjøkkenbenken. Jeg er av de som vil ha minst mulig stående på kj.benk og liker ett ryddig kjøkken. Vi lager middag annenhver dag,og jeg bruker å rydde opp etter meg å sette inn i oppvaskmaskin med en gang,men sambo sitt rot kan stå i noen dager,skyller av tallerkener av og til da. Var hjemme i trøndelag ei helg og da sa jeg at jeg ville komme hjem til ett like rent og ryddig kjøkken når jeg kom hjem,og det gjorde jeg men samme kveld var det tilbake til det samme igjen.

Noen som har råd til hvordan jeg skal få han til å rydde inn i maskinen og rydde etter middagen han har laget? Har gått tom for ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed når du finner det ut:o)

Min skyller ikke av fatene en gang, klærne ligger strødd over alt.

Skrevet

og verre er det når de faktisk for en gangsskyld tar utav oppvaskemaskinen. Er det så vanskelig og klare og sortere gaffler, kniver og skjeer?

Skrevet

Har dere tenkt på å dele permisjonstida?? Har nemlig funnet ut at hvis han er hjemme m barn og har aleneansvaret for huset så får han plutselig øynene opp for alle "småting" som gjør det rotete og stygt rundt seg... Måtte bare le når min "latsabb" plutselig begynte å klage på rotet og tallerknene selv når han var hjemme m vår eldste, hvilket jeg hadde mast om i måneder og år. Tror noen bare trenger å få ansvaret alene før de ser realiteten- nemlig at ting må tas m det samme.

Ellers må jeg nå si at jeg tror det er en biologisk kjønnsforskjell mht tolleransegrensen for rot: menn greier helt fint å overse et bombet kjøkken i dagesvis mens de slapper av foran tv'en. For veldig mange kvinner er det praktisk umulig...

Lykke til:)

Skrevet

min er åsså sånn!!! 7år gamle sønnen min er flinkere enn han er....jeg må mase høl i haue pån viss han skal sette inn noen glass... blir lei av å mas så jeg jør det heller selv.. og han ser det ikke av å gå hjemme heller... da måtte kjøkkenskapet gått tom for glass først!!!

Skrevet

Sliter med det samma...

og her er det ikke bare oppvaskmaskinen det gjelder...

Laga for en del uker siden en sånn liste med alt som skal gjøres, fordi han skyldte på at han ikke klarte å se hva som måtte gjøres når...

Sist gang han krysset av at han gjorde noe (vasket kjøkkendøra) det var i uke 28!!

Mildt sagt frustrert her jeg og. Han sier han gjør mye, men han innrømmer at han har støvsugd bare en gang siden juni...

Jeg har gått sykemeldt siden da, fordi jeg har hatt så pokkers vondt i ryggen.

Støtte og hjelp her hjemme hadde virkelig vært tingen ja..

Og vi som skal bygge hus som blir på 180 kvm, ser for meg at jeg jobber døgnet rundt med rengjøring jeg.. hvis ikke hans kjerper seg...

blææææh

(nettopp kranglet med han om dette så måtte blåse ut litt)

Skrevet

Uff...

Vel, på en måte bra at det er flere enn meg som har det slik. Min kjæres unnskyldning er at han ikke har tid, eller at han "bare skulle".. Blir helt gal jeg. Her ligger det også klær rundt og kjøkkenbenken er ofte full av rot.

Jeg har et par ganger bedt han komme inn og rydde opp etter seg selv når jeg skal lage til noe på kjøkkenet. Da blir han sur, men jeg tror at det hjelper bittelitt... At han må ta igjen sitt eget rot altså...

Jeg forsøker også å innføre at når den ene legger gutten vår, så rydder den andre. men, jeg må alltid minne han på det... Vet ikke om det skyldes latskap, "utspekulerthet" eller kjønnsforskjeller. Har ikke lyst å gi etter for kjønnsrollene, men å krangle hele tiden om husarbeid går jo heller ikke an.

Om noen har funnet ut bruksanvisningen for å få menn til å rydde etter seg så er vi nok mange som tar imot rådene med takk. :)

Skrevet

kan bare si at jeg kjenner d veeeldig godt igjen!!!spesielt på kjøkkenet og m tanke på klær strødd og 0 deltakelse når d gjeder klesvask!! vurderer å sette opp fast arbeidsfordeling-så vi slipper å småkrangle(jeg som maser-han som blir snurt) om d samme hele tiden..det kan jo være en løsning...oppfører man seg som et barn-må man ha regler som fungerer på barn:)hehe...heldigvis tar min sambo seg av all støvsuging-for d er d værste jeg vet...men det er veldig skjev fordeling allikevel..denne gangen skal vi dele mer på permisjonstiden-jeg skal være hjemme 7-8mnd og han resten-så da håper jeg og at han innser hvor mye jeg går og smårydder og vasker hele tiden for at d i d hele tatt skal holde seg sånn nogenlunde...da får han ansvaret selv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...