marik* Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg er sykemeldt pga høyt blodtrykk. Det er undertrykket som er har gått opp fra (normalt)60 til 90. Pga dette mener jordmor jeg bør være sykmeldt. Har hatt dette i 3 uker nå og det se ikke ut til å forandre seg. Eneste plager jeg har er at jeg blir fort sliten, og ¨når jeg blir sliten blir jeg uvel. Jeg er 26+3. Noen andre i samme situasjon? Evnt hvor hvor høyt blodtrykk har dere og hvilke plager?
♣jolanta♣ Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hei! Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk ( hadde det også før svangerskapet). Jeg går derfor til jevnlig kontroll ( hver 14. dag) enten hos jordmor eller på sykehuset så de kan holde et øye med meg. Er 17+1 i dag, og har de siste gangene hatt stabilt trykk på mellom 122/65 og 130/85. Håper det holder seg på et normalt nivå framover også - er så redd for den lille der inne. Jeg blir også fort sliten - særlig etter en dag på jobb - og merker også at jeg blir kvalm og får vondt i hodet dersom det her vært mye å gjøre på jobben. Fikk beskjed av fastlegen helt i starten at jeg ikke måtte stresse, noe jeg også prøver. Men det er ikke alltid lett da..... Ønsker deg lykke til! Ta det med ro framover og lytt til hva jordmor/lege sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå