Gå til innhold

Når kan begynne med potte trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 15 mnd, kan jeg begynne med potte trening nå?

Er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at først når barnet selv er bevisst på at det faktisk har bæsjet og tisset, er det på tide med pottetrening. Jeg har selv ei jente på snart 15 mnd, og pottetrening er vi ikke i nærheten av. :-) Så ja, jeg syns det er altfor tidlig.

Skrevet

Det lønner seg å begynne med dotrening før barnet kommer i trassalderen ifølge psykologer jeg har snakket med.

Snuppa her var veldig interessert i do når vi var der, og da kjøpe vi doforminsker til henne. Var da en 14mnd tenker jeg. Nå er hun 21 mnd og hun har så og si aldri bæsje bleier. Og både tisser og bæsjer for det meste do.

Hun sitter på do, leser en bok synger eller leker. Og begynner stort sett alltid å presse eller tisse med en gang nå. Vi har aldri tvunget henne, og roser henne bestandig når det kommer noe i do. Og hun er kjempestolt selv også :-)

Så bare begynn du :-)

Skrevet

Gutten min e 13 mnd å hvis han går uten bleie å tiss på gulvet,så ser han først ned før han bynn å tiss,så sir han: tsss.... Å hvis vi ikke ser det,så kommer han bort til oss å henta oss =) æ e bynnt å spør om han ska tiss på doet,å da går han til dodøra ;) da sett æ han på doet,så tar han i =) (har enda aldri tissa eller bæsja i doet da,men det kommer jo sikkert en dag det å) han sitt kanskje bare på doet i 4 sekund av gangen,men æ vil da si at det e en begynnelse... Æ syns ikke det e for tidlig å bynn =) Ta frem potta innimellom å sett ungen på for gøy,gjør det ett par ganger iløpet av dagen,så blir det en vane =)

Skrevet

Man kan vel begynne med det, som en slags lek eller tilvenning. Men jeg syns ikke man skal forvente noe resultat så tidlig.

Skrevet

Vi har begynt. ... han er klar. 17 mnd

Skrevet

begynte da han var rundt 11 mnd jeg, med å sette ham på barnesete oppå do morgen og kveld i forbindelse med stell... setter meg ned foran ham, og så sitter han der i et par minutter mens vi prater litt.... sier tsss, og så gjentar han blant annet... nå har jeg vel gjort dette i nærmere to mnd, og om morgenen har han stort sett alltid avføring og tisser... på kvelden er det litt til og fra, men det kommer vel etter hvert...

han sier ikke ifra når han må tisse i løpet av dagen, og går alltid med bleie, men det gjør jo ikke noe å lære inn vanene fra de er små:)

Skrevet

begynte for noen måneder siden, og gikk bra fra dag en faktisk. Hun var vel kanskje rundt 15- 16 mnd da vi begynte med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...