Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hører til under småtroll 1-2, men der har jeg ikke fått noe respons, så jeg prøver meg her. Dere har kanskje litt mer erfaring på området?

Skikkelig delikat tema dette, men jeg er litt bekymret for lillegutt (15 mnd) om dagen.

Han er i og for seg i fin form. Har vært litt forkjøla i det siste, men har ikke hatt feber og er i full aktivitet.

Problemet er at han i 3 ukers tid nå har hatt veldig løs avføring. Det er ikke diaré akkurat, men skikkelig søle (som sagt - veldig delikat tema)Han bæsjer ikke mer enn tidligere, men det er ofte at han bæsjer seg ut. På lørdag måtte jeg f.eks. skifte på han 4 ganger! Vaskemaskinen går i ett.....

Vi var på 15 måneders kontroll i forrige uke, og helsesøster sa at det kunne være sånn i perioder. 3 uker syns jeg uansett er litt drøyt, og lurte bare på om det er noe flere her inne som har erfaringer på området, og evt. har tips til hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt normalt, mine har det også i perioder. Du kan prøve å endre kosten hans litt; gi ham banan og blåbærsaft - det gir hardere avføring. Unngå frukt som gir løs mave; pære, plommer, druer og youghurt og se om det kommer seg.

Skrevet

Hvordan er det med melk? Har du nettopp startet eller har han drukket det en stund? Det er en del barn som reagerer på melk. Min yngste gjorde det. Vi sluttet med melk i noen månder og da vi startet igjen var det greit. Men har han drukket det en stund, så er det nok ikke melk som er problemet.

Om du eventuelt tror det er en slags mageinfeksjon er litt Biola veldig bra for å få magen på rett spor igjen. Den har riktige bakterier for mager. Biola finnes som melk og yoghurt, med og uten smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...