Gå til innhold

Om Tannkrem til 1 åringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken tannkrem bruker dere til 1 åringen? Har dere forslag ( gjerne med merke, vær så snill ) ??? Og hvor kjøpte dere den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker "Zendium første tann" tannkremen som vi kjøper på¨apoteket. Er veldig fornøyde med den :-)

Skrevet

Zendium er bra ja. Men har ikke den tannkremen mindre fluorinnhold? Syns jeg leste det her et sted. IKke bruk slik tannkrem. Barn skal ha like mye fluor som de voksne, det er bare mengden tannkrem som skal begrenses.

Skrevet

Nei, de skal ikke det. (to av linkene funket ikke, forresten...) Det der er gamle bestemmelser. Alle tenner skal ha 1 % fluor, og når det gjelder barn, er det bare mengden tannkrem som skal begrenses.

Skrevet

Hvilke av linkene får du ikke til å fungere da??

Om det er slik så har du vel noe å vise til også?? Jeg venter på link :-)

Skrevet

De to siste linkene funket ikke...

Jeg har endel skolebøker her som sier det, så da må jeg isåfall scanne inn sidene først. ;-) Jeg kan godt lete etter link hvis du vil, men det er som sagt utdannelsen min som gjør at jeg vet dette. :-)

Skrevet

Nå må jeg rette litt på meg selv her. Jeg skrev 1 % fluor, men jeg mente selvfølgelig 0,1 %! ;-) Og så fant jeg nettopp ut at Zendium første tann inneholder riktg mengde fluor, altså 0,1 %. Så da er jo alt som det skal være. :-)

Skrevet

Jeg gir meg jeg om det er fakta. Det er ikke for å diskuterer, men når jeg har linker fra tidsskriftet for leger som sier noe annet så blir jeg skeptisk.. Prøver å kopiere linken igjen..

(men eneste jeg har gjort er å søke på google med søkeordet barn + tannkrem...)

http://www.tidsskriftet.no/tsweb/199705/leder3.html

Men hva er det du er utdannet som da siden du kan så mye om dette??

Skrevet

Jeg er midt i tannpleierutdanningen. :-) Det kan godt være at infoen på nettet ikke er oppdatert. Men det er riktig at barn ikke skal ha så mye som voksne kan ha, nemlig opp til 0,15 % fluor. Men mindre enn 0,1 % skal de ikke ha. Det er gamle bestemmelser. Mengden var da satt til 0, 075 %.

Skrevet

Men da står det riktig på nettet på de linkene jeg fant :-)

Var ikke meningen å ikke svare igjen, men jeg har surfet på en med trådløst nettverk uten passord og plutselig forsvant den. Men nå er jeg oppe å går med egen internett :-)

Da var vi jo egentlig enige hele tiden da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...