Suprise! Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 "Kjøpte" en vogn der for 4 dager siden. Hun skulle få pengene da de kom med vognen.Jeg gav et bud som var på 500 kr mindre enn det hun i utgangspunktet ville ha ,men etter noen få dager takket hun ja og vognen skulle bli min. Nå 4 dager etter ca får jeg mail om at noen har budt 1000 kr mer å vil heller selge til dem da hun er int i å få mest mulig for vognen. Greit det,men saken er jo den at hun har solgt den til meg! Er det noe jeg kan gjøre med dette??
miss_chica Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 nei, egentlig ikke, hverfall hvis du ikke har betalt for den desverre =(
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Ja det kan du hvis dere har en skriftelig avtale(email, sms?) men ikke hvis det kun er over tlf. da er det billigere å gå å kjøpe en annen vogn. ta kontakt med forbrukerombudet
Suprise! Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 Så hun kan ikke bli utestengt eller noe fra Finn.no en stund eller noe heller?
Suprise! Skrevet 24. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2007 Takk for svar! Har hatt kontakt pr.mail så det er skriftelig ja!
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 da har dere en bindene skriftelig avtale. ring forbrukerombudet angående framgang på dette da. husker ikke om du skal kontakte politi eller advokat...tror det er siste...ring på morgenen imorgen å hør du:)
Suprise! Skrevet 24. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2007 Takk for svar damer. Skal se hva jeg får i svar på mailen jeg sendte henne først før jeg evt går videre med det! Huff,endelig en ting som var i orden som begge her i huset likte,men neida:(
la_mia_vittoria Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Dessverre ikke så mye du kan gjøre så lenge vognen ikke allerede er levert hos deg. Eller det evt. foreligger en kjøpskontrakt som begge parter har signert. Om du virkelig vil ha vogna og mener at den er verdt det, kan du evt. foreslå samme pris? Uannsett så finner du nok en annen vogn, og kanskje til og med en som er mye finere!
Suprise! Skrevet 24. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2007 Ok,takk for svar! Er så usselt gjort syns jeg så da skal ikke jeg by mer for den vognen nei. Tror vi heller drar å kjøper ei ny ei.... slipper at det evt blir mer tull da...
la_mia_vittoria Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Er vel enig med deg i det! Dessverre ikke alle som har samme oppfatning... En avtale, er en avtale mener nå jeg. Det er jo endel tilbud på barnevogner nå også, om du ikke finner en annen brukt Lykke til med den lille!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Det er klart det er kjipt for deg, men jeg synes ikke det er usselt gjort heller. 1000 kr er masse penger for noen, og om man ikke har fått betaling eller noe ovenfor en ukjent kjøper (i dette tilfellet deg), ja da skjønner jeg at de velger å få mer for vogna. Kjedelig ja, men ikke noe "grovt" overtramp som fortjener utestengelse fra finn f. eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå