Vega Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hva bør man få med seg ved et besøk på Røros en helg i november/desember?
tuppemor-75 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 et besøk på kaffistugi med god drikke og et kakestykke. ellers ligger det en restaurant i en bakke (kirkegaten??) (god beskrivelse??? som heter: Vertshuset???), der har de god biff. du må sjekke om Olavsgruven er åpen, om den er, så er den verdt et besøk. kirken er en severdighet, og forrige gang jeg var på Røros hadde de stilige klær på Røffe Rudolf (men kanskje det har endret seg.... jeg var der sist i 1997). uansett, Røros er en flott by!!! god tur!
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Kaffestuggu er en selvfølge, ja, og Vertshuset for en bedre middag. Godt, men dyrt.... Olavsgruva og Rørosmuseet dersom du er interessert i historien, og som tuppemor-75 sier; kirken, som også kalles Bergstadens Ziir, er et skue. Røffe Rudolf er lagt ned, så vidt jeg vet, men anbefaler deg en tur til Det blå huset eller Det grønne huset (tror det er det de butikkene heter). I Kjerkgata er det ellers noen kunsthåndverkere som har utsalg, de kan du gjerne besøke, og Thomasgaarden like ovenfor kirka er verdt et besøk. Det samme med Potteriet like bak Vertshuset. Dessuten er en rusletur på Flanderborg og oppover Sleggveien et "must" i en gnistrende kald vinterkveld. Det går dessuten an å være med på kanefart, det arrangeres i alle fall av begge de to største hotellene. Anbefaler deg egentlig å bo på Vertshuset, i leilighet, der er det sjarm i veggene. :-) God tur! (Jeg vil også til Røros igjen snart......)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå