Gå til innhold

Hvorfor trenger vi positive mennekser her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at noen mener det er synd at jenter som er positive, er her inne. Jeg har vært her siden februar og lest masse blandt annet fra de som er positive som TanteBassa og Lindsey (eller noen sånt) og også andre jeg ikke husker i farta.

Det jeg vil si er at jeg har brukt mye energi og krefter på å irritere meg over en tafatt samboer som aldri tok tak i noe ang oppdragelse. jeg har irritert meg grønn over stebarn som ikke aktiviseres men som ser TV hos oss hele helgen. Jeg har irritert meg over at samboeren min har fulgt x`ns pipe hele tiden i frykt for at de skal bli uvenner igjen. Og jeg hadde sikkert fortsatt å irritere meg hvis alle her inne hadde jattet med å sagt stakkars meg og at jeg har helt rett og forsett sånn og bla bla bla..

Men innimellom kommer det faktisk noen innlegg fra de som har vært der en gang men har funnet noen lønsninger. Dette har de prød å dele på denne siden, og mange av tipsen har jeg tatt tak i. Vi har kommet mange mil lengre nå enn det vi gjorde før jeg innså dette. Og snu en fars holdninger krever tid og jeg har lært meg å sette pris på di små skrittene jeg tar. Og jeg har lært masse av de damene som deler erfaringene de har fått til å funke.

F.eks har jeg lært av Tantabassa at man SKAL ha like mye å si i sitt eget hjem. Lindsey (mulig hun ikke heter det, men noe i den duren) har lært meg at biomor mange ganger må settes på plass, og at hun ikke skal blande seg inn i alt mulig. De har rett og slett lært meg å sette grenser og at det er greit.

Det er mange andre som har lært meg mye her inne også, men poenget mitt er at hver gang jeg har flyttet meg et skritt i riktig retning har det vært takket være de som kom med råd som var løsningsorienterte og ikke de som jattet med meg.

Jeg synes vi trenger at folk kan være positive her, jeg for det har iallefall hjulpet meg.

Lise:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok det at de har kommet med gode råd innimellom. Men når tanteBessa plutselig kommer med pekefingeren, og sier at nå er det nok med negative innlegg, for de er for utrivelige for henne, det er da jeg hever øyenbrynene mine. Da blir jeg ganske så skeptisk til henne.

Jeg for min del hadde ikke brydd meg med å være her inne på dette forumet dersom stemorrollen min var en riktig solskinnshistorie. Jeg har da annet å bruke fritiden min på enn det. Men siden jeg er en av de som får mye av fritiden spolert pga ei innpåsliten og ufin biomor, så er det rene terapien for meg å stikke innom her, og lufte tankene mine, og få ut litt frustrasjon.

Dersom innleggene mine skulle være for ufine for noen, så skulle det ikke falle meg inn å pynte på sannheten. I mitt tilfelle er det en biomor som gjør "historien " min utrivelig.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Lise. Hvis jeg hadde vært en tur innom her, i starten når jeg hadde akkurat møtt min mann, så hadde jeg nok aldri latt det forholdet utvikle seg videre.. Jeg kan også se at ting hadde vært mye enklere hvis jeg hadde funnet en mann uten barn, men nå er det engang slik at jeg og MANNEN fant hverandre litt for sent for det.. Ting var veldig vanskelig først etter at vi flyttet sammen, ungen oppførte seg ubeskrivelig dårlig (takket være mor som lagde kvalme hele tiden) og det var vanskelig for alle og jeg gruet meg til å komme hjem når barnet var hos oss, men nå har ting gradvis bedret seg og vi begynner å fungere ganske bra sammen alle tre :) Så jeg har full forståelse for alle som sliter med gæren biomor og vanskelige barn, siden det er ikke akkurat ukjent sak for meg og selvom barnet er blitt bedre, så er mor fremdeles vrang og ufin. Og det er tross alt en god følelse å finne at man er ikke alene om å slite med situasjonen og det får man jo rikelig bekreftet her inne. Men selvom det kan være bra å få luftet ut frustrasjon, så tror jeg også at det er viktig å prøve å være positiv og å fokusere på løsninger og ikke la de negative følelsene ta helt over. Det kan fort skje og jeg merker av og til at det å lese innleggene her, gjør meg mer negativ i forhold til hele stemor-situasjonen og da vet jeg at det er på tide å ta seg en pause herfra! ;) For mye fokus på det negative er ikke bra for noen!

Helene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...