Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 uff er så lei av å amme nå men jenta mi er jo bare 5 uker. har såmye melk så dumt å kutte det ut, selv om jeg håper at melka bare skal forsvinne. uff kan ikke tro at jg nettopp sa det..
Alvepike Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Sikkert ikke lett å føle det slik. Men TRO meg , er myyyyye enklere å amme enn å gi flaske. Har gitt flaske fra hun var ca4 dager gammel. For et stress, be om at neste gang så får jeg dreisen på ammingen. Er såååååå tungvindt ( i forhold til å amme) masse ekstra stress og skal du ut blir det bare enda verrre!!! Stå på , men skulle du virkelig hate det så er det faktisk "lov " å slutte. Du er ingen dårlig mor av den grunn. Kanskje pumpe deg å gi ungen mm da , hvis du ikke orker mer. KJenner ei som gjorde det, hun kunne ikke fordra å amme. Lykke til =)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Det går seg til det der. Amming er mest slitsomt de første ukene, etterhvert begynner de å spise mer effektivt, og man slipper å sitte med puppen ute hele tiden slik det gjerne føles som om man må i begynnelsen. Jeg var skikkelig lei noen ganger når Lille var ny. Nå som hun er fire måneder tar en amming sjeldent stort mer enn ti-femten minutter og hun spiser ca 7-8 ganger i døgnet. Håper det går mye lettere for det etterhvert, for når man får dreisen på det er det så innmari lettvint og greit, og ikke minst er det så godt for datteren din. Lykke til! Håper at du ikke får ønsket ditt oppfyllt om å miste melka, men at du heller klarer å bli mer fortrolig med ammingen og at du oppdager hvor utrolig fint og greit det er:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Èn ting er sikkert, det er MYE enklere å amme enn å gi flaske, og jeg snakker av erfaring. Eldstejenta ammet jeg i kun 2 uker og da gikk vi over til mme, jeg følte at jeg ikke greide det. Det er ett skikkelig stress med flaskene, de må kokes og man må huske på å ta med nok når man skal ut av huset osv osv. Må opp på natta og varme flaske, trøtt som ei strømpe som man gjerne er da. Minstejenta ammer jeg fortsatt og hun er nå 5 mnd, og det var skikkelig slitsomt i begynnelsen, følte jeg satt ute med puppen 24/7 dag ut og dag inn.. Men så plutselig begynte hun å spise mer effektivt og livet ble mye enklere. Nå bruker hun mellom 10-15 min på ett måltid og det går 3-4 timer mellom hver gang, lengere tid på natta.. Nå er måltidene blitt til kos. Hadde jeg visst det jeg vet nå da jeg fikk eldstejenta så hadde jeg nok holdt ut den gangen også.. Men ingen skyter deg om du gir opp, og det blir folk av de barna som får mme også:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå