Gå til innhold

ang besteforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ser barna besteforeldrene sine? På begge sider..

og hvor langt unna bor de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ungene mine ser besteforeldrene ca annenhver dag, om ikke oftere (svigerforeldra mine) men det har noe med at vi bygger sammen, og svigers bor i campingvogn, og er mye her. (når de ikke tramper rundt på tomta selvfølgelig)

Mamman min ser de sjeldnere, men som regel en gang i uka...

Mamma bor i samme lille by, men på den andre kanten, men ikke mer enn 10 min med bil unna...

Og snart bor vi vegg i vegg med svigers da....

Skrevet

Jenta vår ser besteforeldrene sine svært ulikt:

Hennes mormor treffer hun stort sett hver dag, hun jobber i Auroras barnehage. I tillegg passer hun Aurora en dag i uka slik at vi skal slippe å ha full barnehageplass. Vi er nok hos mine foreldre (Auroras mormor og morfar) alt fra 2 - 4 ganger i uka! :-) De bor 10 minutter unna oss.

Auroras farmor og farfar er skilt, farmor bor sammen med bestefar og farfar bor sammen med mimmi.

Farfar og Mimmi ser vel Aurora 1-2 ganger pr mnd (de bor 40 minutter unna oss). Hennes farmor har sett henne 2 ganger de siste to månedene, mens hennes bestefar har ikke sett henne siden mai. De bor 50 minutter unna oss. Farfaren vil gjerne møte henne, men han har en travel timeplan, og prioriterer ofte hobbyer foran familie. Hennes farmor jobber alt hun kan (mye mer enn 100% hver mnd), og har vel mer enn nok med sitt eget.

(Og ja... Om jeg høres litt bitter ut, så stemmer nok det bra....)

Skrevet

Skulle skrive litt mer om det å være bitter... Mine foreldre lever og ånder for sine barnebarn, elsker å være sammen med de, flytter på planer for å hjelpe til med å være barnevakt. Svigerfar vil gjerne hjelpe til, og kan ofte flytte på planer, han vil i alle fall. Svigermor tror jeg ikke bryr seg, hun bare kjører på med sitt. Nå hadde ikke hun sett datra vår på 2 mnd, og skulle komme på besøk på lørdag som var. Da hun kom, var det første hun sa: "Ja, jeg kan ikke være lenge, skal jo på jobb så jeg må dra om 30 minutter!" Da hadde hun tatt på seg ekstra jobbing, og kom allikevel ikke tidligere slik at hun kunne tilbringe litt tid sammen med det eneste barnebarnet hun har i denne delen av landet, de andre bor sørpå.... Må innrømme at jeg er litt skuffet, hadde ikke trodd det skulle bli sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...