Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Har en svigerfamilje som jeg kommer greit overens med, men når det gjelder oppfostran og verdier har jeg merket at det er veldig forskjellige fra hvordan jeg er oppvokst. Svigerfar forteller gjerne om hvordan har presset sønnen(mannen min) til å gjøre ting han egentlig ikke turte eller ville. Vanlige kommentarer; du tør ikke haha til sin 3 år gamle sønn, du er ikke like flink som faren din, mm. Disse historiene kommer frem nå og er totalt motsatt mot hvordan jeg er oppfostrad og vil at mine barn skal oppfostras. Jeg mener at man skal motivere og rose barn ikke presse og rakke ned. Til sin datter sier han og ler; du som er så liten kan vel ikke.... Jeg kaller dette mobbing. Ibland er det som om svigerfaren er barnet i den familjen. Han trenger liksom hele tiden bekreftelse fra barna sine og barnen(mannen min og søsteren) og de får ikke ros og bekreftelse. Jeg ser nå at det kommer at bli mange diskusjoner og at jeg må være veldig klar over hvordan jeg vil ha det og ikke vil ha det ovenfor svigers. Svigermor lar seg bare styres av mannen sin og er egentlig bare for snill så man nesten mister respekten for henne. Jeg synes det er veldig vanskelig hvordan jeg skal forholde meg til dem. Jeg er også veldig redd at mannen min ikke vil klare å snu uten at være alt for preget av sin barndom og vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med ham. Oj dette ble langt men tar gjerne imot tips og råd. Velger også å være anonym.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Uff, så trist å lese. Det kan ikke være lett å være barn med et slikt press på seg hele tiden! Har egentlig ingen gode råd til deg, men vet dine barn vil slippe et slikt press siden du er så bevisst på det! Pass på å rose og skryte foran svigerfar, så kanskje han plukker opp et eller annet??
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Ja det tror jeg kan funke, men er redd for at det kommer at bli mange diskusjoner fremover og det verste er at jeg ikke synes det skal bli hyggelig at dem skal passe barnet mitt. Usj ikke noen morsom situasjon føler jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Høres ikke koselig ut. Sett deg i respekt. Snu på det og kritiser ham istedet. Latterligjør svigerfar så han kan se hva han påfører andre.. si det i en spøkefull tone, så han ikke kan ta deg for det senere.. Du må få satt en stopper for dette. Gutten sin er bare 3 år, du må beskytte han. Jeg hadde ikke funnet meg i dette. Jo mindre du gjør, jo verre blir det. Ta tak nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå