Gå til innhold

mas og tjas...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå trenger jeg tips fra dere. Lille gogutten nekter å spise.å jeg syns det begynner å dra ut i for mange dager.5-6 biter skive til frokost,middag enda mindre,grøt.? Nei takk.jeg har lirka,lura,å prøvd d meste.men nei,nytter ikke.han spiser minimalt.kun melk får jeg i han uten problem.nå er han begynt å våkne på natta å.ikke rart det,når magen er tom.

Har noen hemmelige triks å gi meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... nei... ingen hemmelige triks;=) Men alle ungene mine har hatt slike perioder hvor de nesten ikke spiser... etterfulgt av perioder hvor de nærmest er umettelige! Leah er slik som småttisen din nå... spiser kanskje 4 brødbiter tilsammen....

Skrevet

Heldig at han har litt å gå på da:-)

Har også den erfaringen at det er perioder hvor de spiser mindre, for så å knalle til igjen med mengder:-)

Skrevet

Unger får ofte i seg mer enn det vi tror. I perioder kan de spise lite for så å spise mye... Jevnlige veiinger på helsestasjonen for å følge med på at han legger på seg som han skal kan være med på å roe mammahjertet ;-)

Min erfaring er at det hvertfall ikke hjelper å lirke, lure, mase og styre. Ofte vil det skape stress rundt matsituasjonen, noe som kan få barnet til å spise mindre. De fleste normale, friske barn tar til seg den næring som er nødvendig.

Det kan jo hende at det med mat er litt vondt for gommene i periodene med tenner... Sånn har det hvertfall vært for Theodor. Skjønner at du bekymrer deg litt da, men du kan sikkert ta det helt med ro!

Klem

Skrevet

INgen tips, men masse trøst. Jeg har hatt unger i alle ender av skalaen. Ei spiser normalt, ei spiser som en hest og en er lille spurven vår. Har innsett at det hjelper lite om jeg lokker eller gjør ting mer intr. Den lite matglade spiser akkurat det hun vil og ikke en smule mer.

Men som vi voksne er forskjellige må ungene få lov til å være det også. Ikke om noen helsestasjon skulle få lov til å lage et skjema over min vekt...;-))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...