Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Det er ganske fortvilende når ditt 18 mnd gamle barn ikke kan si mamma. Hun kan svært få ord. Så langt sier hun: Pappa drikke mer mat hei Bæ Pus Aua Det er litt sårt at hun snakker så lite. Og at hun ikke kan si mamma ennå. Vi har prøvd å snakke masse med henne. Og de lærer jo masse i barnehagen. Det at hun kan pappa er at jeg har vært flink å peke på han når hun ser han, jeg spør om hun kan rope på pappa osv, og vi sier hei pappa når han kommer inn døren. Men ingen gjør dte i retur for meg. Så hun vet ikke hva jeg heter.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 omtal deg selv som mamma ....jeg har også en på 18 mnd som jeg er alene med og han vet godt at jeg er mamma. nå sier ikke han så mye mer en din jente da. men du skal se det løsner en dag og snart så roper hun på mamma
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Synes hun er flink jeg. Min sier heller ikke så mye mer enn din. Bare til å bruke oredet mamma mye så kommer det.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Heisann... Her er det pappa snuppa på 18 mnd ikke sier... Selvom vi bruker ordet mye... har hørt ho si det litt mer i det siste, men stort sett roper ho mamma når ho mener pappa.. en periode var alle mamma, det var også litt sårt synes jeg, for jeg håper ikke ho ser på alle som mamma... det er det JEG som er.. Si til mannen din at han får begynne å peke på deg å si mamma, samme som du gjør med han.. ellers er det ikke så veldig mye annet ho sier... mamma pus vovov mjau mer til (betyr "en gang til") hei se aua mat
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 min gutt på 18 mnd sier heller ikke mye, men mamma sier han. Men det har 3 betydninger : mamma, mat og melk hehe...ellers er det kun: se der hei hadet aua æsj takk her har vi ingen pappa annet enn på bilde...(bor i utlandet)
Gjest_1001 Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Min gutt sier også lite. Hehe, og her er mamma tvetydig. Når han sier mamma så betyr det suss fra meg (altså mammaen), eller kos fra meg. Og når han sutrer så sier han mamma og rekker armene mot meg. Hehe, så jeg er bare god som trøst og kos. Ellers så sier han ikke så altfor mye mer en det de fleste har skrevet inn her. Mamma Pappa Nam Drikke Hei i-to-te (1-2-3) Off Der Den Haje (hadet) Ja og nei (men vet ikke helt når han skal bruke dem. Han vet at nei er negativt, og ja er positivt da) Også noen ord til. Men bare mest småord. Og han er ganske uklar i uttalen av de. Ellers så babler han hele tiden på arabisk, høres det ut som, hehe. Jeg forstår det iallefall ikke.
mai mammaen til to Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 jeg skjønner godt at det er sårt jeg.... er egentlig litt rart siden hun sier andre ord som egentlig er vanskeliger å si enn mamma.. mamma og pappa er stortsett alltid de første ordene de sier.. er jo en grunn for at vi heter det.. du må jo bare omtale deg selv som mamma hele tiden.. jeg har alltid sagt mamma om meg selv når jeg har snakket til snuppa.. og hun begynte å si mamma da hun var kun 5 mnd.. tror nok det har mye å si. hun er en veldig pratsom jente...og kan vel en 100 ord eller noe.. men det er ikke noe galt med datteren din selv om hun ikke kan så masse ord enda. hun gjør seg sikkert forstått på en annen måte? en venninne av meg sin jente sa omtrent ingen ord for et år siden.. da var hun litt over 1.5 år. hun sa masse ord..men det hørtes kinesisk ut for oss.. men no skvaldrer hun i ett.. plutselig så løsner det.. sikkert flink i noe annet den lille prinsessen din.. skal love deg at hun en dag plutselig roper mamma for full hals og kommer løpende mot deg med utstrakte armer.. da kommer mamma hjerte ditt til å bli så rørt at du ikke vet hva du skal gjøre..
*shehasmyheart* Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Vet du, dette synes jeg høres helt normalt ut:) Hun sier jo noen ord. Og babler vel i vei på sitt språk:) Jeg har en nevø som vi faktisk trodde måtte ha hjelp for å lære å prate. Han var veldig sen. Husker ikke helt nøyaktig nå, men var noen år før hele setninger og før vi skjønte fullt hva han sa. Men så skal jeg jammen si han tar igjen nå! Skravler no helt inni veggene! Blir litt smårare av og til vi;) Så, jeg tror at alle de små tar det i sitt tempo. Og det kommer, vær du sikker:) Jeg husker på 1 års kontrollen hos hs at de var veldig opptatt av om hun "bablet". Virket som gjore hun det, ja da var alt vel:) Og det gjør jo din jente også Og jeg er helt sikker på at hun vet hvem du er:)
lifa og Eline Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Hei Skjønner godt atd et er vedlig sårt for deg at barnet ditt ikke sier mamma men tror ikke du er alene selv om det er en veldig mager trøst. Snuppa her har blitt 19 mnd. men hun sier mamma både til mamma og pappa. Sa allerede som 9 mnd. gammel både mamma og pappa men pappa har vært ett ord som har kommet og godt nå er det lenge siden jeg har hørt det. Men det virker jo litt rart når vi er ute alle 3 og pappaen forsvinner og det kommer fra snuppa mamma borte? da må jeg jo svare at pappa er feks. på do. Og vår sier en del både enkeltord og toordsetninger, men bare vent om en stund vil du helst be barnet ditt hlde munn for skravla går og det ropes mamma av full kraft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå