Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hva synes dere om at en 11 åring ikke går på en eneste fritidsaktivitet og ALDRI har gjort det før heller...? Ikke en eneste liten ting noen gang..
Dronningen! Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Noen har ingen slike interesser, men om det hadde vært mitt barn ville jeg satt alle kluter til for at Flisa skulle få det!
Dronningen! Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Jeg regnet nesten med det, turde bare ikke å skrive det i tilfelle det var ditt barn... Foreldrene fratar jo barnet viktig sosial trening, vennskap med andre, nye opplevelser og ikke minst utfoldelse på ukjente arenaer. Men hvorfor vil ikke foreldrene?
Gjest Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Helt greit. Hvorfor skulle det gjøre noe? Tvertimot synes jeg mange barn har altfor mange fritidsaktiviteter. Det er ikke gjennom organiserte aktiviteter barna får sosial trening, men gjennom lek med venner.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Virker som det er mest latskap inne i bildet her.. Engasjerer seg ikke. Barnet ser ut til å trenge det. 11 år gammel skjørte-unge.. (Les: Henger i skjørtet til mor) Synes det er litt trist, men tenkte jeg skulle høre om det var vanlig kanskje? Mulig jeg legger for mye i viktigheten av fritidsaktiviteter.. Ikke for å sende barnet bort, men en måte ungene kan utfolde seg med andre barn, og foreldrene kan stille opp.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Men, hvis det er problemer da? At det ikke er så mange å leke med, og ungen stort sett henger etter voksne hele dagen? Barn trenger vel mer sosial omgang med andre barn enn akkurat over skolepulten? Jeg er ikke skråsikker på noe, ville bare høre hva andre mener.
Stratos med 3 barn Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Jeg ville ikke like om mine barn ikke hadde en eneste organisert fritidsaktivitet! Ser fort for meg at de bruker alle kveldene på sentret sammen med likesinnede når de blir ungdom og slik "sosial trening" vil jeg ikke skal være det eneste mine barn har på fritiden i hvert fall.
Bratsj Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Jeg hadde ingenting da jeg var 11 år. Eller i hele oppveksten. Det eneste de drev med der jeg vokste opp var håndball og fotball, og det likte jeg ikke - men derimot elsket jeg å lese og skrive og tegne, aktiviteter jeg koste meg med hjemme for meg selv. Jeg liker fortsatt å være for meg selv innimellom og hygger meg masse med gode bøker. Har aldri blitt hverken sosial inkompetent eller "rar" av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå