♡ Jersey ♡ Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Av en eller annen grunn, er jeg en av dem som synes joikakaker er helt topp!!! Men dette er jo reindyrkjøtt! Vi skal visst være forsiktige med det pga radioaktivt nedfall fra tjernobylulykken.... Blir helt sprø jeg! Kan jeg ikke spise dette???? Er 11 % rein i dem, så det er jo ikke mye!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hallo, det er jo ÅR OG DAG siden den ulykken, og født mange nye reiner siden da, slik at det er nok ikke så mye radioaktivitet i de nå som før... Tror du kan spise det med god samvittighet
♡ Jersey ♡ Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 Jeg vet!! Matportalen gjør meg gaaal!!!! he he Har jo ikke akkurat skutt en rein og dyttet den i meg heller....
Sunniva78 har to små Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Dette fant jeg på nettet: "Reinsdyrkjøtt fra enkelte områder kan fortsatt inneholde noe radioaktiv forurensning etter Tsjernobyl-ulykken. Gravide bør derfor ikke spise reinsdyrkjøtt fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland og Nordland sør for Saltfjellet oftere enn én gang i uka." Så du kan sikkert spise Joikakaker en gang iblant:-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Se på innholdsdeklarasjonen, det er langt fra bare rensdyr i joika - den har bl.a. også storfekjøtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå