Gå til innhold

JÆVLA LEGEKONTOR!! HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte i dag tidlig og skulle bestille time til lege for å få bekreftet alt sammen, og da var nettopp min kvinnelige lege gått ut i permisjon.Jeg hadde fått mannlig lege.. Jeg spurte fint om jeg kunne få en kvinnelig lege men det var ikke mulig i følge damen i tlf. Alle hadde full turnus..eller hva det nå var. Jeg orker ikke gå til mannlig lege og skal kvi meg hver gang gjennom disse mnd. Vil dette skal vere en fin opplevelse. Men damen var virkelig tverr og sa at da fikk jeg bare levere enn prøve til henne så kunne hun avkrefte eller bekrefte..Men jeg vet jo det allerede men trodde virkelig jeg skulle få litt oppfølging og forståelse. Ikke vil jeg skifte fastlege heller for jeg vil gjerne ha henne som jeg har når hun kommer tilbake. Eneste jeg kunne gjøre sier hun var at jeg kunne gå til den mannlige og klage og gå han til å sette meg over til en annen, men dette synst jeg blir ubehagelig.

Noen som vet noe råd for meg??Ble et skjer i gleden hele greiene pga den jævla tlfdama

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er legen din ute i permisjon da? Må vel til lege første gangen, men om alt er bra i svangerskapet kan du vel velge om du vil gå til lege eller til jm? - kommer kanskje litt an på hvor du bor i landet. Jeg gikk til lege kun 2 av de 8 svangeskapskontollene jeg hadde med mitt første barn, og har positive erfaringer med det.

Skrevet

Hun er ute et år...orker ikke gå til mannlig lege og snakke om dette + ta gu

Skrevet

Ta kontakt med en helsestasjon så har nok de noen gode råd, Tror ikke du er den eneste som føler det slik. Sånn sett får de vite om deg fortere også, så kanskje du får mesteparten av kontrollene dine der.

Skrevet

men er vel bare gravide som går på helsestasjonen og i min lilleby kan det fort bli mye snakk om noen ser meg der... sukk,at alt skulle bli sååå vanskelig..

Skrevet

du har ikke krav på å få en kvinnelig lege nå, nei.

det eneste du kan kreve, er at det er en annen kvinnelig person i rommet samtidig dersom det skal foretas underlivsundersøkelser og lignende..

Men er ikke noe problem med mannlig lege, de er tross alt profesjonelle..

Skrevet

Du kunne jo ringe dit i første omgang, eller så tror jeg ikke at jeg har flere gode råd, Du blir jo nødt til å gå til legen uansett, men han henviser deg jo selvfølgelig til en gu med en kvinnelig lege. Kanskje du kan skifte fastlege for ett år, risikabelt det og da. Nei dette var sannelig ikke lett jentehans. Hold oss orientert så fåt vi se hva du finner på for noe lurt.

Skrevet

er bare mannlige leger ledige så går ikke ann å skifte... Huff jeg synst dette er så ubehagelig altså..

Skrevet

dette går så bra... du trenger ikke gu. jeg tok ikke det m den første. andre gang ville jeg til gynekolog for undersøkelse og det var helt ok. dette var kvinne. ta m deg urinprøve fra hjemme. husk morgenurin. kjøp prøveglass på apoteket.sett i kjøleskap dersom du har time utpå dagen. så trenger du å ta en haug m blodpøver og det kan jo kontordama gjøre.. og så er du plutselig ferdig... neste gang du skal avsted er du sikkert en 12-14 uker på vei, og da kan det jo hende at mange vet det.. bor også på et lite sted så skjønner dette med å gå inn på helsestasjon.. ("Neimen er ho gravid!!!". Syns jeg hører dem ja..)

Men lykke til.. Dette kommer til å gå kjempebra vennen...

Skrevet

tusen takk nr 3. nå ble jeg litt roligere:) Godt noen skjønner hvordan det er... å ja det hadde nok godt rykter på byen fort hadde jeg gått på helsestasjonen først.

Skrevet

jeg ville ikke ha en mannlig lege jeg heller, men det var det jeg fikk.... gikk veldig bra og tenkte ikke så mye på det når jeg kom dit..

gu tar du mest sansynelig bare 1 gangen du er hos legen..

etter det er det bare blodtrykksmåling og blodprøver,pluss litt kjenning og lytting på magen..

Ikke la det ødelegge for deg, det går bra:)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...