Gå til innhold

JÆVLA LEGEKONTOR!! HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte i dag tidlig og skulle bestille time til lege for å få bekreftet alt sammen, og da var nettopp min kvinnelige lege gått ut i permisjon.Jeg hadde fått mannlig lege.. Jeg spurte fint om jeg kunne få en kvinnelig lege men det var ikke mulig i følge damen i tlf. Alle hadde full turnus..eller hva det nå var. Jeg orker ikke gå til mannlig lege og skal kvi meg hver gang gjennom disse mnd. Vil dette skal vere en fin opplevelse. Men damen var virkelig tverr og sa at da fikk jeg bare levere enn prøve til henne så kunne hun avkrefte eller bekrefte..Men jeg vet jo det allerede men trodde virkelig jeg skulle få litt oppfølging og forståelse. Ikke vil jeg skifte fastlege heller for jeg vil gjerne ha henne som jeg har når hun kommer tilbake. Eneste jeg kunne gjøre sier hun var at jeg kunne gå til den mannlige og klage og gå han til å sette meg over til en annen, men dette synst jeg blir ubehagelig.

Noen som vet noe råd for meg??Ble et skjer i gleden hele greiene pga den jævla tlfdama

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ikke bytte så lenge da? du har jo 2 valg i året..

om hun ikke har full liste hun du går til nå...

bare et forslag.

Skrevet

dra til jordmor i steden? De er som regel hyggelige og gode å ha under det hele.

Skrevet

kan jeg dra rett til jordmor da? har ikke vert på 1.gangskontroll engang... hvordan kan jeg kontakte jordmor?

Skrevet

ring helsestasjonen som er i nærheten av deg, så kan du be om å få snakke med jordmor...

Skrevet

men på helsestasjonen er det vel alltid fult av folk om det er vel bare en grunn til at de går der så da blir det nok fort snakk i denne lille byen her...sukk så vanskelig dette skulle bli..

Skrevet

1 kontrollen skal alltid være hos legen

Kan jo være at han er ok, slik jeg leser dette har du ikke møtt han en gang

Resten av kontrollene tar du hos jordmor hvis du vil,

er ikke store stedet jeg bor på heller , men ser ikke helt problemet

Taushetsplikten gjelder jo både hos legen og jordmor

Lykke til

Skrevet

ja de har taushetsplikt,tenkte vist man traff på de som nettopp har fått barn osv på helsestasjonen.

Skrevet

Hei... Hvorfor vil du ikke ha en mann da? Er det GU undersøkelse du tenker på? dette er mitt andre svangerskap, og jeg har ikke hatt GU under svangerskapet, bare på 6 ukers kontroll etterpå? Eller synes du bare at det generellt er ekkelt å snakke med en mann om svangerskapsplager?

Skrevet

har faktisk alltid gruet meg veldig til å reise til leger uannsett, men etter å fått den kvinnelige legen min så jeg likte sååå godt gikk det bra.. men gu synst jeg er veldig ubehagelig uannsett hvem som tar det men ekstra rart vist en mann skal gjøre det...

Skrevet

Hvis det gjelder svangerskapskontroll, kan du fint gå til jordmor hele veien.

Skrevet

nå får jeg selfølgelig høre at det er en helt ny ung nyutdannet lege...

Skrevet

Kjære deg:)

skjønner godt at du synes dette er vanskelig..

Men for det første: Du trenger ikke å ha gu hvis ikke du vil,jeg venter min nr 4 nå og hadde kun gu den første gangen. Trodde det var mest vanlig å bare ha ultralyd nå..

Hvis du allikevel vil ha gu kan du bare si til legen at du vil ha en kvinnelig lege eller gynekolog,så finner han ut av det og avtaler en time med henne. Det var i allefall slik det ble ordnet for meg,for det var uaktuellt for meg også å ha en mannlig.(fast legen min var en mann)

ellers er det jo bare et skjema som skal fylles ut av legen,så han stiller endel spmål. Etter det kan du gå til jordmor,noe jeg anbefaler! De har ofte bedre tid,og er mer grundig når det gjeldr hvordan mor har det psykisk og fysisk.

Lykke til:)

Skrevet

En annen ting du også kan gjøre, er å gå til legen du har fått og , hvis du er 1.gangs-gravid, be om å få gu-undersøkelsen hos en kvinnelig gynokolog. Du har også rett til å ha alle kontrollene hos gynokolog hvis du ønsker det. Som de andre har sakt, er jordmora kjempefin å gå til hver gang. Hun kommer jo ti å følge opp barnet etter fødselen også....muligens. Alle må gjennom en gu-undersøelse hvis man er gravid for første gang. Etter dette trenger man det ikke mer.

Men uansett...hun telefondama var skikkelig sær og behandla deg skikkelig dårlig. Hun måå jo ha hatt en kjip dag.

Et miniråd....DRIT i kjipe folk og kos deg med det nydelige lille nurket inni magen, som vokser seg til den nydeligste lille koseklumpen som finnes... Det hjelper meg iallefall.....:)

Skrevet

Du MÅ ikke ha GU... Dette er mitt andre svangerskap, og jeg har aldri hatt GU under svangerskap... Min beste venninde er gravid med sin første i uke 27, hun har heller ikke hatt GU? Aldi vært snakk om det når vi har vært på kontroll.. Tror de gikk bort fra GU undersøkelse i begynnelsen av svangerskap i 2002... Leste en plass på nettet at de ikke var hensiktsmesige, og infoen fra dem ikke var å stole på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...