Gå til innhold

ÅÅÅ NEEEIIII :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henta jenta mi i bhg rett etter frokost i dag, da jeg fikk beskjed om at det gikk omgangssyke. Mange var smitta, og siden vi (som tidligere nevnt her) reiser til Spania om 2 dager, var det krise om hun ble smitta... Men hva har skjedd? -Joda- jenta har begynt å kaste opp :(( Jeg skulla ha 2 nattevakter nå, og måtte ringe kl 15.30 og si at jeg ikke kommer. Det er populært, tenker jeg.... Uff :(( Jeg sa jeg ble borte begge to, for jeg kan jo nesten ikke sende henne i bhg på onsdag heller føler jeg. De fleste har ligget rett ut i 2-3 dager. Og det er jo lettere for jobben å ha litt mer tid på seg for å skaffe vakt til i morgen natt i tilfelle.

Ååå- nå blir vel jeg syk også, så går hele turen i vaksen!! Sambo er der allerede og venter på oss... Litt lei meg nå, men er selvsagt dumt å ta sorgene på forskudd også. Men føler også veldig på det å ringe å si jeg ikke kommer på jobb, når jeg vet det er vanskelig å skaffe nattevakt på så kort tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du blir smittet :) bare vær utrolig nøye med håndvask o.l. nå, omgangssyke smitter nemlig kun ved dårlig håndhygiene.

Skrevet

Bare vær forsiktig og ha kjempegod håndhygiene så trenger du ikke bli smittet :-)

Vask hendene hver gang du har håndtert jenta di, ikke ta deg til ansiktet ditt med hendene dine (munn og øyne)

Lykke til og god bedring til vesla di :-)

Skrevet

Jepp, klar over det... Gjør sikkert ikke saken bedre at hun hosta meg opp i ansiktet i stad...

Skrevet

Takk for positive ord... Men problemet er jo at jeg holder på med henne heeele tiden...

Skrevet

Å si at omgangssyke bare smitter ved dårlig håndvask er vel ikke helt riktig Mami...

Omgangssyke smitter via dråpesmitte, og dråpene kommer man i kontakt med hvis man sitter ved siden av noen som kaster opp, koser med barnet, drikker av samme glass, tar på dørhåndtak noen har tatt på med bakterier på o.s.v.

Å vaske hendene er selvfølgelig veldig viktig, men hvis man virkelig vil unngå å bli smittet må man bruke munnbind når man sitter sammen mad barnet mens det kaster opp, og når man tørker spy. Man må også kose minst mulig med barnet.

Så er det opp til deg hvor viktig det er å ikke bli smittet.

Jeg mener det er viktigere at barnet får en god opplevelse, og det gjør det neppe hvis mor sitter med munnbind og ikke vil kose.

Dra på helsekosten og spør om forebyggende medisin mot omgangssyke, og kjøp imodium e.l. slik at du kommer deg raskere hvis du blir syk.

Hvia dere har reiseforsikring kan du få endret flybillettene hvis det trengs.

Lykke til! Forstår godt at du er forvilet!

Skrevet

Stemmer det du sier, studentmamman...

Men hvis jeg må bli smittet, håper jeg jeg blir det nå og ikke senere, for da går det skjeis med hele turen.

Vi spiller EM der nemlig, jeg er bare reserve da. Men det er jo forjæ... om jeg skal gå glipp av det! BUHUUU :((

Skrevet

Krysser fingre for at du slipper unna da. Jeg pleier alltid å få omgangssyke, men har opplevd å være den eneste som har sluppet unna også. Begge jentene mine på 9 mnd og 8 år fikk det, mannen min fikk det og søstra mi som var på besøk hos oss fikk det, jeg hadde masse syke folk rundt meg som jeg måtte hjelpe, men jeg slapp unna. Nesten et mirakel! Lykke til! :o)

EM i hva forresten? *nysgjerrig* ;o)

Skrevet

Vil helst ikke si mer, jeg, JoSoMamsen :) Er så kjipt å ikke kunne være anonym her inne.. hehe...

Krysser fingrene for at jeg er like heldig som du var!

Skrevet

Å nei, hvist du får det spis ting med mye fiber i og drikk sitronbrus med lite kullsyre, da pleier min mage å rose seg, hvist du får diare så gå på apoteket å kjøp noe som hetter biofolac, den hjelper veldig bra, kan også gis til barn, får du tak i kapsler av dem så kan pulveret røres ut i feks yoghurt, har funket veldig bra hos oss.

Vi var i spania for noen år siden og da fikk hun eine jenta som da var 4 diare om morgen, og vi skulle kjøre lang tur (2 timer en vei) da fikk hun det i yoghurten og det gikk kjempe bra, ikke et uhell eller et problem helle dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...