mammaTilLinnea Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 i går kveld etter en "runde i høyet"( huff, her sparer vi ikke på noe) så jeg noen hvite prikker på brystvortene, ble helt fra meg, hehe:) hadde liksom ikke ventet meg det, er 24+1. nå i dag kjennes brystvortene ganske såre/ ømme. rart alt man skal gjennom som gravid!
Sunniva78 har to små Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Ja det er helt snålt hvordan kroppen forandrer seg... Jeg merket små hvite dråper i dag morges jeg, etter jeg hadde smurt inn puppene med olje. Og jeg er bare 21+2!!!! Men har hørt at dette er et tegn på at vi får rikelig med melk når babyen kommer, så det er vel bare å takke og bukke, hehe...
mrss83 Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Jeg merket det i uke 20, når jeg smørte meg... uff fikk helt sjokk jeg. ikke halvveis engang. håper det er et bra tegn nå!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg har faktisk hatt en blank væske i brystene i mange år. Har aldri vært gravid før, så jeg syntes igrunn det er litt pussig. Nå de siste ukene har det tatt helt av, og brystene lekker, særlig om morgenen. Her om dagen måtte jeg gå til innkjøp av amme-inlegg.. jeez.. da følte jeg meg skikkelig kjerring... Er bare litt over 20 uker på vei, så dette skal jo bli spennende:)
mimmitiltre Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 hei, maa bare dele erfaringene fra det ammekurset jeg var paa. Jordmora sa der at det er det samme om det kommer raamelk som det kalles foer man foeder eller etter. Det er ikke noe som er bedre eller betyr man faar mere melk ex faa raam,elk tidlig enn sent eller foerst etter foedselen. Det samme gjelder puppenes stoerrelse. Samma om de er smaa eller store, har ikke noen sammenheng med hvor mye melk man produserer. det som er viktig er aa gaa med goe ullammeinnelgg, faaes paa apoteket, best er de som kan varmest pa 60 grader (!!) i vaskemaskinen ( veldig praktisk)for ellers blir de ikke rene nemlig og kjempeviktig er det at man ikke klemmer paa puppene for aa faa ut raamelken. Baade kulde paa brystene og klemming av de kan nemlig foere til brystbetennelse, som gir feber og er skikkelig vondt. merk dere det jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå