Gå til innhold

melkeintoleranse eller søliaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med barn som har det?

ammet dere barnet deres eller fikk det mme?

Skal vel ikke ha noe å si, men lurer bare.

Og hva var symptomene, slik at dere fant det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Min gutt hadde melkeintoleranse. Vi fant det ut da han var i overkant av 2 mnd.

Symptomer: kraftig kolikk (skreik fra ca14 -2330 hver eneste dag), gulpet masse og hele tiden, ofte tynn avføring.

Vi trodde først at det var "vanlig" kolikk. Han hadde magevondt allerede etter den første leveuken. Det ble værre og værre. Dessuten gulpet han mye og hele tiden. Var ikke sjelden at spruten sto ut av munnen på han. Han la allikevel på seg greit. (Legen undersøkte han for refluks og utelukket dette)

Ingen fortalte meg at kolikk kunne være symptom på intoleranse. Kom over et innlegg her her på dib. Ringte til helsesøster og lurte på om jeg kunne prøve kutte ut melkeprodukt i kosten min (jeg ammet).

Joda, det kunne jeg prøve. Da var pjokken 2 mnd. Dagen etter jeg sluttet med melkeprodukter, stoppet kolikken og ekstremgulpingen. Fikk et nytt barn:o)

Etter 1-2 uker prøvde jeg med på melkeprodukter igjen for å se om det kanskje var tilfeldig. Det var det IKKE. På an igjen med kraftig magevondt.

Sluttet derfor helt med melkeprodukter. Når jeg ved en sjelden gang ga mme, måtte jeg gi nutramigen.

Han er nå snart 4 år og er så og si helt kvitt intoleransen. Blir det mye melkeprodukter på en dag får han litt løs avføring, men ikke magevondt. Så det går greit:o)

I

I tillegg var det vi trodde var varmeutslett tydeligvis melkeutslett. Røde prikker spesielt ved knær, på rygg og mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...