Gå til innhold

ang baby film, har laget... men... noen spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

har laget en liten baby film i movie maker, men lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan få sett den i media player og går det an å få brent ut den på dvd i nero?

håper det er noen smarte mammaer som kan dette her inne, å klarer å forklare, er nemmelig elendig selv når det gjelder data :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var ett godt spm du... dytter denne jeg :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Dettte hadde vel passet best i Datasnakken, men svarer likevel her..

Jeg bruker vanligvis Linux og Kino til video, men dette var interessant nok til å starte den norske Windows XP som fulgte med maskinen :-)

For å se filmen i en media player, må du lagre den som en media-fil (AVI/MPG/WMV) på disk. I Windows Movie Maker hos meg går gjøres dette i Fil|Lagre Filmfil (Ctrl+P). Velg å lagre filmen på datamaskinen. Den vil ende opp som en .WMV-fil som du kan se på i media playere.

For å brenne den ut på DVD, trenger du et program for DVD authoring. Nero Vision er et eksempel, men jeg har bare fått med en OEM-versjon av Nero, og den inkluderer ikke Nero Vision (kun Nero Express). Det finnes gratis alternativer på internet. Jeg hentet ned "Video DVD Maker FREE" fra http://www.videodvdmaker.com/download/vdm_free.exe (6,7Mb). Installasjonen var stort sett bare å klikke next en del ganger, og etter å ha startet det opp var det bare å velge "Make DVD from AVI file (mpeg,divx,etc)", klikke next, velge WMV-filen du lagde ovenfor, og fortsette å klikke på next-knappen en del ganger, så brennes filmen rett til DVD for deg.

Mannen til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...