Gå til innhold

Turbulent svangerskap.. Kan det skade barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 uker i dag og har hatt et tøft svangerskap, fysisk, men hovedsaklig psykisk. Har store problemer i forholdet til samboeren min og sommeren har gått med til krangling, gråting, fortvilelse, usikkerhet, smerte og hysteriske anfall... For å si det kort.

Det eneste jeg vet er at barnet mitt er sterkt ønsket og jeg skal klare dette uansett hvordan ting blir.

Har hatt 2 UL og alt har vært på bra begge gangene.

Lurer bare på om psykisk stress og angst hos mor kan påvirke barnet i noen som helst grad.

Ønsker å skjerme barnet mitt fra alt dette triste men det er ikke så lett når hun bor inni meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart din tilstand påvirker barnet i magen, men du skader det ikke.

Da jeg gikk gravid med førstemann var jeg i et meget destruktivt forhold og det var mye krangling og gråt og psykisk nedbryting.

Idag har jeg en veldig harmonisk og flott gutt på snart 5 år som har godt sovehjerte, knapt vært i trassalderen og er veldig grei å ha med å gjøre. Han er en veldig snill og empatisk gutt som bryr seg mye om de han har rundt seg og viser overhodet ingen tegn til den turbulente tiden da han lå i magen samt den turbulente tiden etter før jeg gikk fra hans far.

Skjønner du bekymrer deg, men det viktigste er at du prøver å ta godt vare på deg selv og barnet i magen både nå og etter fødselen, så skal du se at barnet har det helt fint og ikke tar noe skade av alt som skjer.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...